Rosyjska agencja federalna FSUE Rosmorport oraz Primorsky Universal
Transshipment Complex (Primorsky UPK) podpisały porozumienie w sprawie
rozwoju dużego, głębokowodnego, uniwersalnego kompleksu portowego, o
którym mówi się, że jest największym projektem inwestycyjnym na
rosyjskiej części wybrzeża Morza Bałtyckiego.
Zlokalizowany w
okręgu Wyborg w obwodzie leningradzkim, kompleks przeładunkowy
Primorsky będzie pierwszym rosyjskim głębokowodnym portem w basenie
Morza Bałtyckiego, zdolnym do obsługi masowców, drobnicowców i statków
ro-ro o nośności do 150 000 DWT, a także kontenerowców o nośności 23 000
TEU do 200 000 DWT, czyli takich, jakie obecnie na Bałtyku obsługuje
tylko terminal DCT Gdańsk. W porcie zostaną zastosowane nowe systemy
załadunku, składowania i przeładunku ładunków masowych. W obiektach
wykorzystane zostaną technologie wykluczające negatywne oddziaływanie na
środowisko, eliminujące zanieczyszczenie powietrza pyłami oraz
zminimalizowanie zanieczyszczenia hałasem.
Budowa kompleksu portowego powinna zostać zakończona do grudnia 2024
roku, a próbna eksploatacja terminali rozpocznie się z początkiem 2025
roku. Zgodnie z założeniami, pełna zdolność projektowa Primorsky UPK
powinna zostać osiągnięta do 2030 roku, z rocznym wolumenem ładunków na
poziomie do 65 mln ton, co będzie stanowić ponad 20 proc. całkowitego
obrotu rosyjskich portów na Morzu Bałtyckim. Celem projektu jest
przekierowanie rosyjskich ładunków handlu zagranicznego z portów
morskich państw bałtyckich i rozwój potencjału rosyjskiego eksportu.
Primorski
UPK jest częścią dużego projektu infrastrukturalnego, który obejmuje
kompleks portowy, nową szybką czteropasmową autostradę i nowoczesną
infrastrukturę kolejową o wysokiej prędkości. Projekt kolejowy
przewiduje całkowitą rekonstrukcję istniejącego odcinka
Wyborg-Matrosowo-Primorsk-Ermilowo oraz budowę północno-wschodniej
obwodnicy kolejowej Sankt Petersburga. Oczekuje się, że w ramach
projektu powstanie 6 tysięcy nowych miejsc pracy w terminalach portu
morskiego w Primorsku, obecnie największego rosyjskiego portu
przeładunkowego ropy naftowej na Morzu Bałtyckim, a także zostanie
wybudowana nowa dzielnica mieszkaniowa, w której będzie mogło zamieszkać
do 12 000 osób.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Nowy cel UE – Polska bez szans?
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Sławomir Bałdyga
Prezes Schneider Electric na Europę Środkowo-Wschodnią: Nie będzie transformacji energetycznej bez elastycznej dystrybucji
„Szczecin powinien być przykładem dla innych miast” – podsumowanie konferencji energetycznej
W Bydgoszczy powstanie biogazowania za około 126 mln zł
Kamień węgielny i kapsuła czasu już w murach fabryki Vestas w Szczecinie
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |