Firma SFK (Schlepp und Fährgesellschaft Kiel), będąca m.in.
operatorem promów w Kilonii, ma w swojej flocie już drugą całkowicie
elektryczną jednostkę.
Prom Wellingdorf został oficjalnie
ochrzczony przez przewoźnika 22 sierpnia. Jest to bliźniacza jednostka
do pierwszego całkowicie elektrycznego promu Düsternbrook, który SFK
odebrała w 2021 roku. Oba statki mierzą po blisko 25 metrów długości i
ponad 7 metrów szerokości. Zostały zbudowane przez Holland Shipyards
Group za łącznie 3,2 miliony euro.
Oba nowe promy są
całkowicie bezemisyjne i zasilane energią z baterii o pojemności 1092
kWh wyprodukowanych przez holenderską EST-Floattech. Jednostki posiadają
także po 20 paneli słonecznych na dachu, które zasilają pokładową sieć
energetyczną.
W przeciwieństwie do większości statków
określanych jako „w pełni elektryczne”, Wellingdorf i Düsternbrook nie
posiadają zasilania rezerwowego w postaci silników diesla.
Poza dwoma w pełni elektrycznymi promami, SFK w ramach odnowy floty odebrało także trzy promy hybrydowe – Gaarden, Friedrichsort i Wik. W budowie pozostaje jeszcze jednostka Schilksee.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Niewystarczająca infrastruktura zagrozi transformacji motoryzacji
Projekt z udziałem Deltamarin otrzymał zgodę ABS na badania w zakresie metody dekarbonizacji żeglugi
Prezes Toyoty widzi przyszłość w wodorze
DHL Parcel inwestuje w kolejne elektryki MAN
Nowa metoda optymalizacji śmigła samolotu elektrycznego ograniczy hałas
Transport Week 2023 - Bałtycki sektor morski odporny w obliczu wyzwań
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 23825,00 $ | tona | 2,27% | 23 mar |
Cynk | 2893,00 $ | tona | 0,21% | 23 mar |
Aluminium | 2264,00 $ | tona | 1,48% | 23 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |