Pula środków na dofinansowanie leasingu pojazdów zeroemisyjnych w ramach programu "Mój Elektryk" została zwiększona o 100 mln zł i w sumie wynosi 600 mln zł - przekazał w piątek Bank Ochrony Środowiska.
"Kolejne zwiększenie puli środków na dopłaty to dobra wiadomość dla przedsiębiorców, którzy myślą o leasingu samochodu elektrycznego, a jeszcze nie zdążyli złożyć odpowiedniego wniosku" - podkreślił cytowany w komunikacie dyrektor departamentu programów ekologicznych w BOŚ Marek Szczepański.
Bank przekazał, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zaakceptował wniosek BOŚ o zwiększenie puli środków na dofinansowanie leasingu pojazdów zeroemisyjnych o dodatkowe 100 mln zł. W sumie łączny budżet na pokrycie wkładu własnego klientów starających się o leasing wzrósł do 600 mln zł.
Jak podkreślono, program "Mój Elektryk" cieszy się dużym zainteresowaniem. Od początku jego realizacji bank ocenił wnioski o dopłaty do ponad 13 tys. pojazdów elektrycznych, co pozwoliło na przyznanie ponad 426 mln zł dotacji. Dodano, że przeważają wnioski dotyczące pojazdów osobowych (M1) – było ich 76 proc. Kiedy program startował w listopadzie 2021 roku BOŚ miał do dyspozycji 20 mln zł.
Oferowany przez BOŚ program dopłat do leasingu skierowany jest do osób fizycznych, przedsiębiorców, rolników indywidualnych, samorządów, fundacji, kościołów i związków wyznaniowych. Dopłaty dotyczą leasingu samochodów osobowych (do przewozu maksymalnie 8 osób), pojazdów dostawczych o masie całkowitej do 3,5 t. oraz motorowerów i motocykli. Wysokość dopłaty do leasingu jest uzależniona m.in. od typu pojazdu i może wynieść do 27 tys. zł w przypadku samochodu osobowego, lub do maksymalnie 70 tys. zł w przypadku pojazdu dostawczego.
Aby otrzymać dofinansowanie, należy złożyć wniosek o dotację i leasing u jednego z trzydziestu leasingodawców współpracujących z BOŚ.
Według danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, na koniec listopada ubiegłego roku w Polsce zarejestrowanych było 94,5 tys. osobowych i użytkowych samochodów w pełni elektrycznych (BEV). To blisko 60 proc. więcej niż rok wcześniej.
autor: Michał Boroń
mick/ huw/
Fot. Depositphotos
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
W Jarosławiu pojawił się zeroemisyjny autobus
Zielona transformacja przemysłu jachtowego. PG partnerem międzynarodowego projektu
Projekt: miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły kupować wyłącznie zeroemisyjny transport
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |