Do poznańskiego MPK trafi wkrótce 37 bezemisyjnych autobusów wyprodukowanych przez spółkę Solaris Bus & Coach. Transakcję opiewającą na ponad 111 mln zł sfinansowały Santander Bank Polska i Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK).
Jak podkreślono w przesłanym PAP w czwartek komunikacie, Poznań to już kolejne miasto, które dzięki wsparciu Santander Bank Polska, Banku Gospodarstwa Krajowego i spółce Solaris Bus & Coach powiększy flotę zeroemisyjnych autobusów. W lipcu 2020 r. podobną inwestycję zrealizował Kraków – miasto zamówiło wówczas 50 elektrycznych autobusów.
Do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu trafi 37 bezemisyjnych autobusów wyprodukowanych przez spółkę Solaris Bus & Coach. Dzięki tej inwestycji miasto znacząco zmniejszy wpływ transportu miejskiego na środowisko i poprawi jakość powietrza, którym oddychają mieszkańcy - przekazano.
W komunikacie przypomniano, że jednostki samorządu terytorialnego powinny osiągnąć próg 30 proc. pojazdów zeroemisyjnych do 2025 r. Wdrożenie takich działań wynika m.in. z potrzeby dbałości o zrównoważony rozwój kraju i zdrowie mieszkańców miast.
„Stan naszego środowiska pogarsza się z powodu wysokiego poziomu zanieczyszczeń powietrza, w tym spalin dostających się do atmosfery. W tej sytuacji elektryczne autobusy to konieczność - znacząco obniżają zużycie paliw, a tym samym wpływają na polepszenie jakości powietrza. Inwestycje w niskoemisyjny transport wpisują się w misję naszego banku, którą jest wspieranie zrównoważonego rozwoju” – podkreślił Feliks Kobierski, ekspert z zespołu relacji w Banku Gospodarstwa Krajowego.
Dyrektor finansowania eksportu w Santander Bank Polska Grzegorz Pojnar zaznaczył, że „w Santander Bank Polska kładziemy szczególny nacisk na zwiększenie finansowania związanego ze zrównoważonym rozwojem w ramach realizowanej przez nas strategii odpowiedzialnej bankowości”.
„Cieszymy się, że wraz z BGK po raz kolejny, stosując nieszablonowe rozwiązania finansowania handlu, wsparliśmy naszego klienta w procesie produkcyjnym związanym z dostawą autobusów bezemisyjnych” – dodał.
Zdaniem członka zarządu ds. finansów w Solaris Bus & Coach Sp. z o.o. Pawła Hajduka, pojazdy nisko i zero emisyjne to przyszłość zrównoważonego transportu publicznego.
„Bardzo cieszymy się, że w tej transformacji flot pojazdów naszych klientów możemy liczyć na wsparcie instytucji finansowych, które doskonale rozumieją potrzeby rynku i przedsiębiorców. To kolejna transakcja, przy której współpracujemy z BGK i Santander Bank Polska, a współpraca ta przebiega niezwykle efektywnie” – wskazał.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Polska musi zwiększać liczbę i moc ładowarek do aut elektrycznych
SolarEdge przejmuje Wevo Energy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zamówił w Pesie dwa pociągi elektryczne
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |