Logo spółek w nowej postaci ma podkreślać ich pozycję w sektorze, zaangażowanie w transformację energetyczną, a także odzwierciedlać ambicję EDP do przekształcenia się, do końca dekady, w grupę w 100% „zieloną”.
Madryt, 2 czerwca 2022 r. Po roku wzmacniania zaangażowania w transformację energetyczną, na którą przeznaczono inwestycje w kwocie 24 mld USD do 2025 r., grupa EDP ogłasza nowy wizerunek marki, który lepiej ilustruje jej pozycję w branży i rolę w społeczeństwie.
Nowa tożsamość odzwierciedla przemianę, dzięki której EDP w ciągu ostatnich lat stała się spółką bardziej globalną i społecznie inkluzywną, nastawioną na przyszłość, zrównoważony rozwój, innowacje i odpowiedzialność społeczną. W związku z tym grupa postanowiła dopasować komunikację marki i kulturę wewnętrzną do przemian w spółce i ambicji przewodzenia transformacji energetycznej.
Teraz wszystkie spółki z grupy EDP łączy wyjątkowa tożsamość marki, która podkreśla ich pozycję w branży energii oraz zaangażowanie na rzecz transformacji energetycznej. Nowy wizerunek reprezentuje również globalny zasięg EDP, która w ubiegłym roku weszła na 12 nowych rynków.
Nowe logo i tożsamość graficzna są inspirowane zamkniętym obiegiem cechującym świat przyrody, naszą planetę i odnawialne źródła energii: słońce, wiatr i wodę. To właśnie na nich spółka opiera swoją strategię, która ma na celu łagodzenie zmian klimatycznych, oraz ambicje podwojenia mocy zainstalowanej w obiektach OZE do 2025 r.
Nowy wizerunek wyraża również ambicję zbudowania bardziej zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym oraz wzywa do ciągłej innowacji, bez której sektor energetyczny nie będzie w stanie stawić czoła wyzwaniom wynikającym z odchodzenia od paliw kopalnych i budowania energetycznej niezależności.
Wybrane kolory – zieleń, błękit i fiolet – symbolizują zrównoważony charakter przyrody, czystą energię, technologię i ludzi, a także podkreślają cel EDP, którym jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do końca bieżącej dekady, w procesie transformacji, która nie pozostawi nikogo w tyle. Nowa tożsamość spółki to owoc pracy wielokulturowego zespołu z międzynarodowej agencji projektowej Pentagram, która dysponuje szeroką wiedzą o rynkach, na których obecna jest EDP.
"Na przestrzeni lat naszej działalności przyczyniliśmy się do odnowy branży energetycznej i promowaliśmy pozytywny wpływ naszych działań na społeczeństwo. Będziemy dalej przewodzić transformacji energetycznej i dekarbonizacji gospodarki, budując tym samym lepszą przyszłość. W ramach ogłoszonej dziś ewolucji chcemy włączyć filary tej misji oraz sprawiedliwą, zrównoważoną transformację do wizerunku naszej marki i naszych działań – podkreśla Miguel Stilwell D’Andrade, CEO EDP.
Nowy wizerunek został najpierw przedstawiony blisko 13 000 pracownikom grupy przez Administracyjny Komitet Wykonawczy, podczas wewnętrznego wydarzenia zorganizowanego w Lizbonie i transmitowanego na żywo we wszystkich krajach, w których EDP jest obecna.
Na pierwszym etapie zmiana nastąpi wewnętrznie, a następnie będzie stopniowo zataczać szersze kręgi, w ramach procesu zaplanowanego do końca 2023 r.
Do zakomunikowania planowanej ewolucji zatrudniono międzynarodową agencję Havas, która przygotowała kampanię pozycjonującą B2B. „Wybieramy Ziemię” to manifest, który oddaje głos tym zmianom i ma zmobilizować społeczeństwa do wsparcia tego pilnego i koniecznego procesu.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Chiński producent łopat do turbin wiatrowych rozwija innowacyjną metodę oceny chropowatości
Nowy cel UE – Polska bez szans?
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Sławomir Bałdyga
Prezes Schneider Electric na Europę Środkowo-Wschodnią: Nie będzie transformacji energetycznej bez elastycznej dystrybucji
„Szczecin powinien być przykładem dla innych miast” – podsumowanie konferencji energetycznej
W Bydgoszczy powstanie biogazowania za około 126 mln zł
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |