Wielozadaniowy i ekonomiczny elektryczny samochód dostawczy FOTON model eAmumark to pojazd idealny do wykorzystania w transporcie „ostatniej mili”, czyli dostarczenia ładunku do końcowego odbiorcy tam, gdzie obowiązują obostrzenia dotyczące wjazdu ze względu na ochronę środowiska naturalnego.
Bateria w tym samochodzie ma 81 kWh, co pozwala na przejechanie przez pojazd ok. 200 km po jednorazowym jej naładowaniu. Przy pełnej ładowności jest to zakres, który odpowiada zapotrzebowaniu dla obsługi przez kurierów i dostawców do sklepów, którzy przewożą towar z baz położonych w pobliżu miast.
Z sieci 230 V, w zależności od ładowarki, ładowanie do 80 proc. pojemności trwa do 40 minut, a w wypadku najmniejszej o mocy 11 kWh trwa ok. 7 godzin.
„Wystarczy więc zostawić go podłączonego do ładowarki na noc i rano bateria jest pełna. Samochód FOTON model eAmumark jest pojazdem przeznaczonym do transportu >>ostatniej mili<< oraz usług miejskich w tym komunalnych. W dobie >>zielonego transportu<< jest on wyjściem naprzeciw oczekiwaniom naszych firm logistycznych, które działają w tych strefach miast, gdzie dopuszczony jest jedynie czysty, czyli bezemisyjny transport” - wyjaśnia Mirosław Kalinowski, prezes E-Van sp. z o.o., firmy, która zajmuje się sprowadzaniem i montażem samochodu FOTON w Polsce.
FOTON eAmumark ma większą ładowność niż inne samochody tego typu. Jego DMC, czyli masa całkowita, wynosi 4,25 t., a według nowych przepisów pojazdem takim może kierować osoba, która ma prawo jazdy kategorii B.
„Ten samochód uzupełnił flotę 3,5-tonowych pojazdów, którymi można kierować bez konieczności podnoszenia kwalifikacji kierowcy do wyższej kategorii. To pozwala na duże oszczędności, ponieważ takie kursy są dosyć kosztowne” - zauważa prezes Kalinowski.
E-Van sp. z o.o. powstała w 2021 r. w wyniku podpisania umowy przez Grupę Zasada i Foton Motor, na mocy której w Makowie Mazowieckim powstał zakład montażowy pojazdów marki FOTON. Firmę Foton Motor założono w 1996 r. w Pekinie. Ma w portfolio pojazdy użytkowe, w tym ciężarówki o średniej i dużej ładowności, lekkie ciężarówki, miniciężarówki, samochody dostawcze, pickupy, autobusy i pojazdy maszyn budowlanych. Foton Motor koncentruje się obecnie na produkcji pojazdów napędzanych energią elektryczną i wodorem.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
KAS: po zwycięstwie nad "kopciuchami" czas na ograniczenie w mieście ruchu tych aut, które najbardziej zanieczyszczają powietrze
Państwowa Straż Pożarna odebrała pięć samochodów operacyjnych o napędzie elektrycznym
Wyjątkowe zamówienie dla Hanwha Ocean. Stocznia zbuduje największe na świecie statki do transportu amoniaku
Olejarz traktuje prądem. Koncerny paliwowe rozwijają punkty ładowania pojazdów elektrycznych
Emisja gazów cieplarnianych mogłaby spaść o 30%... gdyby nie SUV-y
Rękawica została rzucona. Czy Toyota dogoni Teslę?
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |