Wobec globalnego dążenia do zrównoważonych łańcuchów dostaw, kluczową rolę w redukcji emisji gazów cieplarnianych (GHG) odgrywają usługi transportowe. Przewóz drogowy towarów, który odpowiada za 77% całkowitej emisji pochodzącej z transportu w Unii Europejskiej stał się głównym celem polityki dekarbonizacyjnej.
Prędzej czy później, każda z firm transportowych będzie musiała się dostosować do nowych wymogów. Girteka, bazujący na cyfryzacji usług największy europejski przewoźnik drogowy, już znalazła ciekawe rozwiązanie na maksymalizację dekarbonizacji swoich usług transportowych, łącząc dwie gałęzie transportu.
Za bastion zrównoważonego rozwoju w Europie uznawana jest Skandynawia, gdzie teorie i debaty ustąpiły miejsca realnym inicjatywom. Liderem zielonej transormacji w transporcie jest Norwegia, tu blisko 80% nowych samochodów osobowych, sprzedanych w 2022 r., stanowiły auta elektryczne . Kolejny krok jest oczywisty - elektryfikacja transportu towarów. I to właśnie w tym obszarze Grupa Girteka przygotowała nowe rozwiązanie dla jednego ze swoich skandynawskich klientów.
Skandynawska spółka Girteki będzie teraz świadczyć usługi transportu towarów przy użyciu pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorem (BEV – Battery Electric Vehicle) marki Volvo Trucks. Na tym nie koniec.
Nowe rozwiązanie Girteki opiera się na przemyślanej i nowatorskiej strategii połączenia pojazdów elektrycznych (BEV) z transportem intermodalnym. Usługi te Girteka będzie świadczyć w regionie Trondheim, w Norwegii. Dostawy mają być realizowane samochodami elektrycznymi na dystansie 150 km, a potem trafią na kolej w systemie połączeń intermodalnych.
- Wyważenie potrzeb klientów z naszym naciskiem na zrównoważony transport jest skomplikowanym wyzwaniem, ale jesteśmy gotowi się go podjąć. Znajdywanie praktycznych rozwiązań pozwala nam na utrzymanie doskonałości operacyjnej, przy jednoczesnym postępie w dekarbonizacji - podkreśla Jens Romer Sode, CEO Girteka Nordic, należącej do Grupy Girteka.
Intermodal i BEV: dla zielonej przyszłości
Strategia połączenia transportu intermodalnego z technologią BEV pozwala na znaczącą redukcję emisji, w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami logistycznymi, które opierają się na samochodach ciężarowych z silnikiem diesla. Jej celem jest poprawa jakości usług oferowanych klientom przez wykorzystanie mocnych stron różnych gałęzi i środków transportu przy zapewnieniu terminowości dostaw.
W rezultacie strategia sprzyja tworzeniu środowiska, w którym firmy mogą zaspokoić swoje potrzeby logistyczne, jednocześnie aktywnie zmniejszając swój ślad węglowy. Pokazuje też, że efektywność i zrównoważony rozwój mogą skutecznie współistnieć w nowoczesnym modelu logistycznym.
Grupa Girteka to największa europejska firma transportowa oparta na aktywach, dostarczająca 776 tys. ładunków całopojazdowych (FTL) rocznie, z ponad 8 000 własnych ciężarówek i 9 000 naczep, która działa w Europie. Jako Girteka mamy wyraźny cel, aby być oczywistym pierwszym wyborem dla klientów, pracowników, partnerów, społeczności i udziałowców.
Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia i zapewnić naszym klientom najwyższą niezawodność usług transportowych. Zatrudniając ponad 14 000 pełnych pasji pracowników wywieramy znaczący wpływ na przyszłość logistyki. Rozwijamy i dążymy do podkreślania znaczenia pracy kierowców, bezpieczeństwa drogowego i wpływu na środowisko oraz podnoszenia świadomości odpowiedzialności każdego z nas wobec społeczeństwa i środowiska. Wraz z naszymi partnerami i akcjonariuszami zapewniamy rentowny i zrównoważony wzrost, dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom cyfrowym, które prowadzą nas do przyszłości.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
KAS: po zwycięstwie nad "kopciuchami" czas na ograniczenie w mieście ruchu tych aut, które najbardziej zanieczyszczają powietrze
Państwowa Straż Pożarna odebrała pięć samochodów operacyjnych o napędzie elektrycznym
Wyjątkowe zamówienie dla Hanwha Ocean. Stocznia zbuduje największe na świecie statki do transportu amoniaku
Olejarz traktuje prądem. Koncerny paliwowe rozwijają punkty ładowania pojazdów elektrycznych
Emisja gazów cieplarnianych mogłaby spaść o 30%... gdyby nie SUV-y
Rękawica została rzucona. Czy Toyota dogoni Teslę?
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |