Ponad 500 kamer do monitoringu ruchu drogowego zniszczono lub ukradziono w ciągu ostatnich pięciu miesięcy, z czego 171 - w minionych dwóch tygodniach w proteście przeciwko rozszerzeniu strefy ultraniskej emisji spalin (ULEZ) na cały obszar Londynu.
Londyńska policja metropolitalna poinformowała w piątek, że w okresie od początku kwietnia do końca czerwca otrzymała zgłoszenia o 159 ukradzionych kamerach i 351 zniszczonych, przy czym 171 z tych zgłoszeń miało miejsce między 17 a 31 sierpnia, czyli w okresie tuż przed i tuż po rozszerzeniu ULEZ.
Strefa ultraniskiej emisji, która do tej pory obejmowała centralne dzielnice brytyjskiej stolicy, w środę została rozszerzona na wszystkie pozostałe. Kierowcy samochodów, które nie spełniają określonych norm emisji spalin (Euro 4 w przypadku samochodów z silnikiem benzynowym i Euro 6 dla diesli) muszą za poruszanie się nimi po Londynie płacić 12,5 funta dziennie. Opłata ściągana jest poprzez system kamer, które rozpoznają numery rejestracyjne samochodów.
W związku z rozszerzeniem ULEZ w zewnętrznych dzielnicach Londynu zainstalowano ok. 1900 kamer i obecnie w całym Londynie jest ich ponad 3400.
Forsowane przez laburzystowskiego burmistrza Sadiqa Khana rozszerzenie strefy od początku budzi ogromne kontrowersje, a w wielu miejscach, gdzie miały być ustawione kamery, odbywały się protesty, w których uczestniczyło 200-300 osób. Khan przekonuje, że 90 proc. samochodów jeżdżących na co dzień w zewnętrznych dzielnicach Londynu i tak spełnia wymogi norm emisji, ale nie przekonuje to jego przeciwników, którzy uważają, że obecny burmistrz jest co do zasady nieprzyjazny kierowcom.
Protesty przeciwko ULEZ budzą niepokój nawet w kierownictwie Partii Pracy, która obawia się, że mogą one utrudnić jej wygraną w przyszłorocznych wyborach do Izby Gmin.
Z Londynu Bartłomiej Niedziński
bjn/ mal/
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
EKG 2024: sektor motoryzacyjny oczekuje pragmatycznego podejścia UE do celów klimatycznych
ElectroMobility Poland z pozwoleniem na budowę fabryki w Jaworznie
EKG 2024: dostawy do miast mogą być zeroemisyjne, ale potrzebne są konsultacje z interesariuszami
Czy użytkownicy aut w Polsce są gotowi na samochody elektryczne? Wyniki badania HERTZ Polska
Solaris Urbino 18 hydrogen zawalczy o tytuł Bus of the Year
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |