Maersk wyznacza cel neutralności klimatycznej. Celem rozwój zielonych paliw

Strona główna Klimat, ekologia Maersk wyznacza cel neutralności klimatycznej. Celem rozwój zielonych paliw

Partnerzy portalu

Maersk wyznacza cel neutralności klimatycznej. Celem rozwój zielonych paliw  - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Maersk

Jeden z liderów żeglugi kontenerowej A.P. Moller-Maersk, główny konsument produktów naftowych, zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całej swojej działalności do 2040 roku, czyli dekadę wcześniej niż zakładał pierwotnie.   

Bardziej ambitne założenie ma na celu dostosowanie Maersk do założeń Porozumienia Paryskiego, w szczególności zatrzymania globalnego ocieplenia i wzrostu temperatury na poziomie 1,5 stopnia Celsjusza. Spółka chce spełnić kryteria zerowej emisji netto w ramach inicjatywy Science Based Targets (SBTi). Maersk będzie w coraz większym stopniu korzystać z ekologicznych paliw morskich i lotniczych, aby osiągnąć cel zerowej emisji netto.

Jak poinformował armator, łącznie 25 proc. wszystkich realizowanych ładunków będzie transportowanych przy wykorzystaniu ekologicznych paliw dodając, że nadal widzi możliwości rozwoju ekologicznych paliw morskich.  

W ubiegłym tygodniu Maersk przedstawił plan zaprojektowania ośmiu kontenerowców o pojemności 16.000 jednostek TEU, napędzanych metanolem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla (CO2), co pozwala na 20 proc. poprawę wydajności energetycznej w przeliczeniu na przewożony kontener w porównaniu ze średnią dla statków tej wielkości w branży. Nowa flota statków ma zaoferować klientom Maerska ,,neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla transport na skalę handlu oceanicznego". 

Maersk zamierza wprowadzić statki napędzane metanolem neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla w latach 2023-2025.

W ubiegłym roku, Maersk wybrał REintegrate i European Energy jako partnera przy produkcji ekologicznego paliwa dla swojego pierwszego statku, który ma być napędzany „zielonym” metanolem. Wspólnie mają zbudować zakład, który będzie produkował około 10 000 ton e-metanolu.   

Henriette Hallberg Thygesen, dyrektor generalny Fleet & Strategic Brands, A.P. Moller-Maersk, powiedziała w sierpniu, że pozyskiwanie paliw przyszłości jest poważnym wyzwaniem, a spółka  musi być w stanie na czas zwiększyć skalę produkcji, aby zrealizować cele zrównoważonego rozwoju. 

Źródło: Maersk, Oilprice.com 



Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34350,00 $ tona 1,48% 13 maj
 Cynk 3499,00 $ tona -1,16% 13 maj
 Aluminium 2722,00 $ tona 1,30% 13 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.