Niemiecka stocznia ogłosiła, że dostarczyła nowy, zaawansowany technologicznie i przede wszystkim ekologiczny statek wycieczkowy do Silversea Cruises.
Dwunasty statek Silversea, Silver Nova, ma 243 metry długości, 30 metrów szerokości i 54 700 ton wyporności. Osiąga prędkość do 20 węzłów. Na 11 pokładach może pomieścić 728 gości w 364 przestronnych apartamentach. Na pokładzie znajdują się wyłącznie apartamenty, podzielone na osiem różnych kategorii. Posiadają przestronne balkony, z tekowymi tarasami i meblami. W każdym apartamencie znajduje się salon, przestronna garderoba i wspaniała łazienka, zdobiona marmurem i piękną mozaiką. Wnętrza, urządzone finezją zapewnią najwyższy poziom komfortu. Apartamety dostępne są w dwóch konfiguracjach, w tym pojedynczej z jedną sypialnią lub łączonej. Oprócz tego na pokładzie znajdują się także restauracje, SPA, łaźnie, sauna, centrum wypoczynkowe, kawiarenka internetowa, biblioteka, galeria z sklepami wolnocłowymi, centrum konferencyjne oraz medyczne.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że po raz kolejny możemy dostarczyć statek, który wyznaczy nowe standardy na drodze do rejsów neutralnych dla klimatu. Dzięki systemowi napędowemu, połączeniu LNG, systemu ogniw paliwowych i akumulatorów, statek ma najlepsze możliwe środki redukcji emisji" - powiedział dyrektor zarządzający Meyer Werft Jan Meyer.
- Innowacje napędzają naszą misję zapewnienia najlepszych wakacji w odpowiedzialny sposób, a Silver Nova ucieleśnia to zobowiązanie pod każdym względem. Ten oszałamiający statek rewolucjonizuje ultra-luksusowe rejsy i stanowi ważny krok na naszej drodze do zrównoważonego rozwoju - powiedział prezes i dyrektor generalny Royal Caribbean Group Jason Liberty.
Silver Nova ma w zamierzeniu być wycieczkowcem przyjaznym środowisku, a dzięki rozwiązaniom technologicznym ma wprowadzić branżę w nową erę zrównoważonego żeglowania, z myślą o dekarbonizacji żeglugi i zmniejszenia emisji CO2. Ma to wpłynąć także na zainteresowanie świadomych turystów, chcących podróżować i odpoczywać w sposób ekologiczny, zgodnie z najnowszymi trendami. W wyposażeniu statku znajduje się system ogniw paliwowych będzie wykorzystywany na pokładzie w celu uzupełnienia silników na skroplony gaz ziemny (LNG), a później będzie w stanie zasilać cały statek. W ten sposób ma całkowicie uniknąć emisji zanieczyszczeń podczas postoju w porcie. Ponadto, system akumulatorów ma zwiększać ogólną wydajność statku poprzez pochłanianie obciążeń szczytowych, znacznie zmniejszając zużycie paliwa. Nowo opracowany system Micro Auto Gasification System (MAGS) przekształca odpady na pokładzie w energię cieplną, dodatkowo zwiększając wydajność statku.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Śląskie. Metropolia dostała ofertę autobusów wodorowych – mieszczącą się w budżecie
W Kielcach ogłoszono przetarg na zakup 24 autobusów elektrycznych
Solaris Urbino 18 hydrogen zwycięża w międzynarodowym konkursie na autobus roku
MOL i Chevron współpracują przy instalacji wiatrowego napędu na statku do transportu LNG
Chrzest kolejnego, innowacyjnego statku Höegh Autoliners, napędzanego amoniakiem
Miasta łapią oddech z Nextbike podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |