Jak informują portale branżowe, w Niemczech termin obowiązywania większej premii za zakup samochodów elektrycznych zostanie przedłużony do końca 2025 roku. Już niebawem na niemieckich drogach będzie się poruszało ponad milion pojazdów z napędem elektrycznym.
Niemcy osiągną w lipcu poziom miliona samochodów elektrycznych poruszających się po drogach, osiągając swój cel w obszarze elektromobilności z sześciomiesięcznym opóźnieniem - powiedział minister gospodarki Peter Altmaier w rozmowie z Tagesspiegel. Popyt na samochody elektryczne zdecydowanie zwiększył program dotacyjny.
Według Federalnego Urzędu ds. Gospodarki i Kontroli Eksportu (BAFA) liczba wniosków o dotacje do zakupu samochodu elektrycznego podwoiła się wraz z wprowadzeniem od 8 lipca 2020 roku podwyższonej premii.
- Od stycznia do końca czerwca 2021 roku o premię (ekobonus) ubiegało się 273 614 właścicieli samochodów - więcej niż w całym poprzednim roku - powiedział prezes BAFA Thorsten Safarik. Dodał, że od początku istnienia dotacji (2016 roku) do 1 lipca 2021 roku BAFA otrzymała 693 601 wniosków.
Większe dotacje napędziły inwestycje w samochodu elektryczne
Latem ubiegłego roku rząd federalny znacznie zwiększył premię na zakup pojazdów elektrycznych i od tego czasu w Niemczech nastąpił boom inwestycyjny. W II połowie 2020 roku co miesiąc pojawiały się nowe rekordy aplikacyjne. W grudniu 2020 roku osiągnięto rekordowy poziom 53 566 wniosków. W marcu 2021 roku liczba wniosków wyniosła ponownie nieco poniżej 52 000.
Podwójna premia na zakup samochodu zostanie przedłużone do końca 2025 roku. Federalne Ministerstwo Gospodarki wprowadzi te zmiany w najbliższym czasie.
- Zdecydowaliśmy się kontynuować wypłacanie premii ekologicznych do końca 2025 roku, aby rynek pojazdów elektrycznych nadal nabierał rozpędu – powiedział Peter Altmaier.
W przypadku ekobonusu samochody elektryczne, które kosztują mniej niż 40 000 euro ceny katalogowej netto, mogą ubiegać się o dotację w wysokości 9 000 euro - informuje portal elektrovesti.net. Pojazdy hybrydowe kwalifikują się do dotacji w wysokości 6 750 euro. W przypadku samochodów elektrycznych, których cena katalogowa przekracza 40 000 euro, dotacja wynosi do 7 500 euro, a w przypadku samochodów hybrydowych – 5 625 euro. Lista kwalifikujących się pojazdów elektrycznych i hybrydowych obejmuje obecnie nieco poniżej 500 modeli.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
W Jarosławiu pojawił się zeroemisyjny autobus
Zielona transformacja przemysłu jachtowego. PG partnerem międzynarodowego projektu
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |