Na początku czerwca miasto uruchomiło specjalny punkt stacjonarny czynny 12 godzin dziennie, w którym można było uzyskać informacje o Strefie Czystego Transportu. W związku z coraz mniejszym zainteresowaniem, 2 sierpnia będzie ostatnim dniem funkcjonowania punktu.
1 sierpnia minął miesiąc od wdrożenia Strefy Czystego Transportu w Warszawie. W pierwszy poniedziałek czerwca, miesiąc przez wdrożeniem SCT w terenie, ZDM uruchomił dla mieszkańców punkt informacyjny przy ul. Chmielnej 124. Był on skierowany przede wszystkim do osób, które sprawy z SCT chciały załatwić osobiście. Punkt działał od godz. 8 do 20.
"Od początku czerwca w punkcie przyjęliśmy ponad 3 tys. wniosków i kilka razy tyle interesantów. Punkt spełnił swoje zadanie i w związku z coraz mniejszym zainteresowaniem piątek, 2 sierpnia będzie ostatnim dniem jego funkcjonowania" - poinformował Zarząd Transportu Miejskiego.
W szczytowym momencie, w ciągu jednego dnia, wniosków było aż 171. Z każdym tygodniem ta liczba jednak spadała – 29 lipca wniosków było już zaledwie 19. "Coraz mniej osób przychodzi też, aby zasięgnąć informacji o funkcjonowaniu strefy" - przekazał ZDM.
Dlatego podjęto decyzję, że piątek, 2 sierpnia, będzie ostatnim dniem funkcjonowania punktu informacyjnego SCT. "Nie oznacza to jednak, że mieszkańcy nie otrzymają informacji czy nie złożą wniosku osobiście. Będą mogli to zrobić w głównej siedzibie ZDM przy ul. Chmielnej 120 w normalnych godzinach funkcjonowania naszej jednostki – od 7.30 do 15.30" - dodał.
Równolegle do punktu stacjonarnego przez cały czas funkcjonowała i będzie funkcjonować strona internetowa poświęcona SCT. Od początku czerwca do końca lipca w ten sposób przyjęto 11 645 wniosków. Taką samą procedurę, jaką mieszkańcy przechodzili przychodząc do punktu, można w dowolnym momencie wygodnie przejść samemu za pomocą strony internetowej. Pod adresem https://sprawdzsct.zdm.waw.pl/ dostępny jest najpierw krótki formularz, który weryfikuje czy dany pojazd spełnia wymogi strefy. Jeśli tak jest, to nic więcej nie trzeba już robić. Do tej pory z kalkulatora skorzystało już prawie 173 tys. internautów.
W pozostałych przypadkach istnieje możliwość złożenia wniosku o wyłączenie, które docelowo potwierdzać ma nalepka na szybę. Szczegółowych informacji o zasadach i procedurach związanych z SCT dostarcza Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19 115. Informacje drogą telefoniczną można więc uzyskać całą dobę pod numerem 19 115. W to samo miejsce można też kierować pytania i uwagi za pomocą panelu online, aplikacji mobilnej, chatu lub wiadomości e-mail.
mas/ agz/
Fot. Depositphotos
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
W Kielcach ogłoszono przetarg na zakup 24 autobusów elektrycznych
Solaris Urbino 18 hydrogen zwycięża w międzynarodowym konkursie na autobus roku
MOL i Chevron współpracują przy instalacji wiatrowego napędu na statku do transportu LNG
Chrzest kolejnego, innowacyjnego statku Höegh Autoliners, napędzanego amoniakiem
Miasta łapią oddech z Nextbike podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności
Podczas InnoTrans 2024 Alstom zaprezentuje innowacje będące odpowiedzią na globalne wyzwania dekarbonizacji kolei
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |