Na początku września przewoźnik transportu publicznego Regionalverkehr Köln GmbH (RVK) wprowadził do ruchu miejskiego pierwsze przegubowe egzemplarze autobusów wodorowych marki Solaris. Dostarczone autobusy stanowią część zamówienia złożonego we wrześniu zeszłego roku na 18 sztuk tych zaawansowanych technologicznie pojazdów.
W ostatnich dniach osiem Solarisów Urbino 18 hydrogen dołączyło do floty już 46 jeżdżących do tej pory w Kolonii wodorowych Solarisów. Tym razem są to autobusy przegubowe o długości 18 metrów. Wodorowa flota niemieckiego przewoźnika RVK już teraz jest naprawdę imponująca, a to nie koniec wszystkich dostaw. Solaris jest w trakcie realizacji zamówienia na 20 kolejnych autobusów wodorowych, złożonego w marcu tego roku: dziewięć 12-metrowych i jedenaście 18-metrowych. Po realizacji dostaw, RVK będzie w posiadaniu wyjątkowej w skali Europy liczby 84 wodorowych Solarisów.
Dostarczone do RVK na początku września przegubowe wodorowce wykorzystują zestaw ogniw paliwowych o mocy 100 kW. Urbino 18 hydrogen każdorazowo może zostać zatankowany ponad 50 kilogramami wodoru w stanie gazowym, przechowywanym w 8 butlach umieszczonych na dachu pojazdu. Autobusy zostały wyposażone w napęd rozproszony. W efekcie konstrukcja pozbawiona jest klasycznej komory silnika, a to pozwoliło na zwiększenie pojemności pasażerskiej.
Pojazdy z najnowszego zamówienia wyróżniają się najnowocześniejszymi dostępnymi rozwiązaniami w zakresie wyposażenia. Autobusy posiadają wysokowydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła, zaawansowany system monitoringu i informacji pasażerskiej, jak i liczne systemy wspierające pracę kierowcy.
Największymi zaletami autobusów wodorowych są: bezemisyjny tryb jazdy, duża pojemność pasażerska, duży zasięg na jednym tankowaniu oraz krótki czas tankowania. Są to kluczowe parametry dla takich przewoźników, jak RVK, którzy obsługują tereny łączące obszary wiejskie z miastami i każdego dnia przewożą dużą liczbę pasażerów dojeżdżających do pracy.
RVK od lat konsekwentnie stosuje swoją strategię wodorową, a Solaris jest dumnym partnerem tych zmian. Producent jest liderem we wdrażaniu technologii wodorowej w transporcie publicznym. Ponad 40 klientów z 10 krajów europejskich podpisało umowy i złożyło zamówienia na ponad 700 Solarisów Urbino hydrogen, z czego blisko 250 obsługuje już pasażerów w 25 miastach w Europie. Producent oferuje również szerokie wsparcie eksperckie w zakresie obsługi posprzedażowej i serwisowej pojazdów wodorowych.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
W Kielcach ogłoszono przetarg na zakup 24 autobusów elektrycznych
Solaris Urbino 18 hydrogen zwycięża w międzynarodowym konkursie na autobus roku
MOL i Chevron współpracują przy instalacji wiatrowego napędu na statku do transportu LNG
Chrzest kolejnego, innowacyjnego statku Höegh Autoliners, napędzanego amoniakiem
Miasta łapią oddech z Nextbike podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności
Podczas InnoTrans 2024 Alstom zaprezentuje innowacje będące odpowiedzią na globalne wyzwania dekarbonizacji kolei
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |