Pierwszy w USA w pełni elektryczny holownik, eWolf, przechodzi próby morskie, jak poinformował armator, Crowley Corporation.
Jednostka została zaprojektowana przez zespół inżynieryjny Crowleya do asystowania przy manewrowaniu statków i została zbudowana przez Master Boat Builders w Coden w stanie Alabama. Holownik mierzy 25 m długości, jest wyposażony w dwa silniki o mocy 1800 kW i ma uciąg ok. 70 ton amerykańskich.
EWolf dysponuje baterią o pojemności 6 MWh, co umożliwia mu pracę przez cały dzień bez konieczności doładowywania. Dodatkowo, na pokładzie zamontowano dwa generatory, które zapewniają rezerwę energetyczną na dłuższe trasy. W porównaniu do tradycyjnych holowników, eWolf przyczyni się do eliminacji spalania 30 tys. galonów oleju napędowego rocznie.
Jego portem macierzystym będzie San Diego, gdzie Crowley buduje dedykowaną stację ładowania. Zostanie ona wyposażona w dwa zespoły baterii, które będą zasilane z paneli słonecznych w ciągu dnia, a w nocy, kiedy popyt na energię jest niższy, z sieci.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Czy użytkownicy aut w Polsce są gotowi na samochody elektryczne? Wyniki badania HERTZ Polska
Solaris Urbino 18 hydrogen zawalczy o tytuł Bus of the Year
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |