Bezpłatna miejska wypożyczalnia rowerów elektrycznych Park-e-Bike w Krakowie wznowiła od poniedziałku działalność po zimowej przerwie. Zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać ze 143 jednośladów dostępnych na stacjach przy czterech parkingach przesiadkowych.
Jak poinformował krakowski magistrat, miejskie rowery Park-e-Bike trafiły na zimę do magazynu, ponieważ musiały przejść konserwację. „W ciągu roku są bardzo intensywnie użytkowane, dlatego dokładna kontrola ich stanu odbywa się właśnie na przełomie roku. Teraz rowery Park-e-Bike mogą wrócić do użytkowania, zapewniając pełne bezpieczeństwo i maksymalny możliwy komfort jazdy” - wskazano.
Charakterystyczne rowery ze wspomaganiem są ponownie dostępne na parkingach typu park and ride (P+R): Czerwone Maki, Nowy Bieżanów, Mały Płaszów i Kurdwanów. Wypożyczalnia będzie działać prawdopodobnie do początku listopada.
Według zapowiedzi, w przyszłości, po całkowitym zakończeniu inwestycji związanych z budową nowych parkingów P+R (np. na Górce Narodowej) na terenie północnych dzielnic Krakowa, także tam planowane jest uruchomienie stacji Park-e-Bike - każda z nich, podobnie jak te obecnie funkcjonujące, pomieści ok. 20 rowerów.
Pilotażowy system miejskiego roweru elektrycznego powstał w 2020 roku w ramach programu unijnego; korzystanie z niego jest bezpłatne, ale wymaga wcześniejszej rejestracji. Dla zarejestrowanych użytkowników dostępne są 143 jednoślady, tyle samo co w poprzednim sezonie.
Zgodnie z regulaminem wypożyczenie i zwrot roweru jest możliwy jedynie na terenie stacji na parkingach P+R. Punkty te są czynne od godziny 6 do do 21, przy czym ostatnie wypożyczenie może nastąpić o godz. 20.
Z roweru Park-e-Bike można korzystać w całym Krakowie oraz Skawiny. Szczegóły dotyczące zasad wypożyczania i obszar działania systemu został przedstawiony na stronie: park-e-bike.ztp.krakow.pl. Wyjazd poza wyznaczony teren skutkuje zablokowaniem jednośladu, podobnie jak brak jego zwrotu do godz. 21 każdego dnia.
W przypadku dojazdu do pracy, na uczelnię czy na zakupy, rower zostawia się w trybie postoju w dowolnym publicznym i ogólnodostępnym punkcie; nie wolno zostawiać go na terenach zamkniętych.
autor: Rafał Grzyb
rgr/ pad/
Fot. Depositphotos
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |