Producenci chińskich aut elektrycznych chcą wkroczyć na niemiecki rynek

gm

19.11.2022 16:25 Źródło: PAP
Strona główna Transport, Elektromobilność Producenci chińskich aut elektrycznych chcą wkroczyć na niemiecki rynek

Partnerzy portalu

Producenci chińskich aut elektrycznych chcą wkroczyć na niemiecki rynek - ZielonaGospodarka.pl
BYD e6, fot. Navigator84 / Wikipedia

Samochody produkcji chińskiej są wciąż rzadkością na rynku niemieckim. Producenci mają ambitne plany, a klienci są „zasadniczo otwarci” na ich propozycje – około 20 proc. Niemców byłoby skłonnych wybrać chiński samochód z wyższej półki – opisuje portal dziennika „Welt”.

Według sondażu niemieccy posiadacze rodzimych marek (Audi, BMW i Mercedesa) są „zaskakująco otwarci na chińskie samochody”. „Około 20 proc. ankietowanych mogłoby wyobrazić sobie przejście na chińską markę luksusową” – podkreślili badacze z firmy Berylls Strategy Advisors. Wśród respondentów, którzy mieli już styczność z chińskimi samochodami, odsetek ten sięga aż 61 proc.

„Dlatego istotnym krokiem jest wprowadzenie przez Sixt – największą niemiecką sieć wypożyczalni samochodów – do swojej floty 100 tys. aut elektrycznych chińskiego producenta BYD w ciągu najbliższych sześciu lat. Dzięki temu wielu klientów będzie mogło po raz pierwszy wypróbować chińskie pojazdy” – stwierdził „Welt”.

„Jednak wysokie ceny mogą zmniejszyć akceptację klientów. Ankietowani kierowcy oczekują przede wszystkim dobrego stosunku ceny do wydajności i jakości, a marki z Chin celują przede wszystkim w nabywców aut z drogiego segmentu premium” – podkreślił „Welt”. Niemieccy klienci nie dostrzegają „znaczącej wartości technicznej” w chińskich markach i co czwarty ankietowany, mający doświadczenie z chińskimi samochodami, skrytykował ich jakość.

„Chińskim modelom brakuje +tego czegoś+ szczególnego, czego szukają klienci, skłonni zapłacić za auto wyższą cenę” – ocenili eksperci. „Jest oczywiste, że ci producenci, którzy wyceniają swoje produkty zbyt blisko niemieckiej konkurencji, będą mieli duże trudności z odniesieniem sukcesu na rynku niemieckim”.

Chińskie marki i modele samochodów były mało znane uczestnikom reprezentatywnego badania. Najmniej zastrzeżeń wobec producentów takich jak Polestar, BYD czy Nio mieli właściciele samochodów, będący w wieku 30-39 lat. „Pozyskanie tej grupy wiekowej jako pierwszych klientów jest ważne dla producentów premium, ponieważ Niemcy mający ok. 40 lat najczęściej decydują się na zakup pierwszego samochodu z półki premium” – podkreślił Soleiman Mansouri, ekspert z Berylls.

BYD planuje sprzedanie w Niemczech w ciągu czterech lat 120 tysięcy aut, podobnie ambitne cele stawiają sobie inni producenci. „To nierealne, żeby w krótkim czasie zdobyć tak wielu klientów, szczególnie jeśli oferta dotyczy wyłącznie e-samochodów. Niemiecki rynek aut elektrycznych jest na to zbyt mały i rozwija się zbyt wolno” – ocenili branżowi eksperci.


Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.