Przedstawiciele władz miasta Gałacz (Galați) zdecydowali o kolejnych inwestycjach w ekologiczny transport publiczny. Solaris tym razem dostarczy do Rumunii 40 autobusów bateryjnych. 20 Urbino 9 LE electric i 20 Urbino 12 electric zostaną przekazane do klienta na początku przyszłego roku.
Przedstawiciele władz miasta Gałacz w Rumunii wybrali na drodze postępowania przetargowego dostawcę 40 nowoczesnych autobusów elektrycznych. Firma Solaris dostarczy 20 autobusów bateryjnych w wersji 9-metrowej i kolejne 20 o długości 12 metrów. E-busy zostaną wyposażone zarówno w gniazda ładowania typu plug-in, jak i szyny do pantografów odwróconych.
Bateryjne Solarisy przeznaczone do Gałacza będą wyposażone w baterie Solaris High Energy. Typ ten cechuje się wysoką gęstością energii i w konsekwencji pojemnością. Dzięki tym parametrom pojazdy posiadają daleki zasięg. Uzupełnianie energii w bateriach będzie możliwe na dwa sposoby: poprzez złącze typu plug-in, jak i pantograf odwrócony, montowany na maszcie do ładowania. Pierwsze rozwiązanie jest wykorzystywane głównie na zajezdniach i określane ładowaniem nocnym, zaś ładowanie pantografowe to rozwiązanie szybkie i bezobsługowe, wykorzystywane często na trasie, bezpośrednio na przystankach.
Autobus 9-metrowy zostanie dostosowany do przewozu 59 pasażerów, a 12-metrowy – 74. O komfort jazdy wewnątrz autobusu zadba wydajna klimatyzacja z pompą ciepła. We wszystkich e-busach zostanie zamontowany system Mobileye Shield Fisheye, odpowiedzialny za realizację wymagań GSR2, m.in. ostrzeżenia o obecności pieszych i rowerzystów przed pojazdem oraz w martwej strefie po prawej i lewej stronie pojazdu, jak i inteligentny asystent prędkości.
To kolejne już zamówienie dla tego miasta. W 2021 roku producent dostarczył do Gałacza 20 niskoemisyjnych autobusów z napędem hybrydowym, a w poprzednich latach 12-metrowe trolejbusy. Solaris jest jednym z głównych dostawców pojazdów komunikacji miejskiej do Rumunii. Dotychczas na ten rynek firma wyprodukowała i dostarczyła ponad 600 pojazdów, z czego 60% stanowią bezemisyjne autobusy elektryczne i trolejbusy.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Czy użytkownicy aut w Polsce są gotowi na samochody elektryczne? Wyniki badania HERTZ Polska
Solaris Urbino 18 hydrogen zawalczy o tytuł Bus of the Year
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |