Pierwsza stacja H2 zacznie działać w 2024 roku - RWE dostarczy zielony wodór. Deweloper i Westfalen Group zamierzają zbudować około 70 stacji paliw wodorowych do 2030 roku - początkowo koncentrując się na obszarze Nadrenii Północnej-Westfalii i Dolnej Saksonii.
RWE i Westfalen Group będą w przyszłości współpracować w zakresie dostaw zielonego wodoru dla pojazdów napędzanych H2. Poprzez joint venture, firmy zamierzają rozwijać infrastrukturę stacji tankowania wodoru w Niemczech, w szczególności dla pojazdów ciężarowych. Do 2030 roku, w zależności od rozwoju rynku, powstanie do 70 stacji tankowania wodoru.
- Wodór może odegrać kluczową rolę w znacznym ograniczeniu emisji dwutlenku węgla w transporcie ciężarowym. Współpraca z Grupą Westfalen jest zatem przełomowa. RWE dostarczy zielony wodór ze swojej infrastruktury elektrolizera w Lingen, a Grupa Westfalen zajmie się stworzeniem i obsługą infrastruktury stacji tankowania. Współpraca w ten sposób będzie naszym wkładem w szybkie wprowadzenie na drogi transportu napędzanego wodorem - powiedziała Sopna Sury, COO Hydrogen RWE Generation.
- Jesteśmy ekspertami w obsłudze i transporcie wodoru od ponad 40 lat. Nasze połączenie umiejętności w zakresie stacji paliw i wodoru jest rzadkością w branży, co czyni nas idealnymi do budowania silnej sieci stacji paliw wodorowych. Z niecierpliwością czekamy na współpracę z RWE w celu realizacji tego projektu, a tym samym pomocy w uczynieniu transportu ciężarowego przyjaznym dla środowiska - dodał Thomas Perkmann, CEO Westfalen Group.
Partnerstwo będzie początkowo koncentrować się na Nadrenii Północnej-Westfalii i Dolnej Saksonii. Ekspansja będzie koordynowana z firmami logistycznymi w poszczególnych regionach. Pierwsze lokalizacje będą znajdować się w pobliżu centrów logistycznych, które oferują najlepsze warunki dla ekonomicznie efektywnej eksploatacji stacji paliw wodorowych, a następnie planowane są lokalizacje wzdłuż nitek autostrad.
Pierwsza publiczna stacja tankowania wodoru w ramach joint venture zostanie zainstalowana przed terenem elektrowni gazowej RWE Emsland. Począwszy od 2024 roku pojazdy ciężarowe, autobusy, śmieciarki, małe ciężarówki i pojazdy osobowe będą mogły tankować tam zielony wodór. Obiekt, prowadzony przez Westfalię, będzie również obejmował stację tankowania cystern, aby umożliwić dostarczanie zielonego wodoru do innych klientów w regionie.
Zielony wodór dla stacji będzie początkowo wytwarzany w 14-megawatowym pilotażowym elektrolizerze, który RWE buduje obecnie na terenie elektrowni gazowej Emsland.
Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu finansuje budowę stacji tankowania wodoru w Lingen kwotą ponad 6 milionów euro w ramach Narodowego Programu Innowacji Technologii Wodorowych i Ogniw Paliwowych. Dyrektywa w sprawie finansowania jest koordynowana przez NOW GmbH i wdrażana przez Project Management Jülich (PtJ).
Pod warunkiem pozytywnej oceny antymonopolowej planowanej współpracy, RWE i Westfalen planują utworzenie spółki joint venture przed końcem tego roku.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Ruszyła sprzedaż biletów na II edycję konferencji Green Energy Tricity
Gaz-System podpisał umowę czarteru pierwszej w Polsce jednostki FSRU
Gaz-System: kierunki rozwoju to biometan, wodór i CO2
Respect Energy i Eurowatt podpisały umowę PPA
ŚGP Industria potwierdziła obecność uranu w złożu na terenie woj. świętokrzyskiego
Nexans finalizuje umowę serwisową z Equinor
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |