Firma Vestas, która jest odpowiedzialna za dostawę, montaż i serwis turbin wiatrowych na polską farmę wiatrową Baltic Power rozpocznie lada moment poszukiwania statków do transportu załóg na miejsce pracy na morzu.
Vestas przygotowuje się do obsługi 76 turbin V236-15.0 MW™, które zostaną zainstalowane na farmie wiatrowej Baltic Power (należącej do Orlenu i Northland Power). W ostatnich tygodniach pojawiły się m.in. ogłoszenia o pracę dla serwisantów, a w przyszłym tygodniu firma opublikuje przetarg na czarter jednostek CTV (Crew Transfer Vessel), za pomocą których pracownicy będą transportowani z lądu na jednostkę typu Walk to Work (czyli zapewniającą zakwaterowanie na morzu) oraz do morskich turbin wiatrowych.
Według naszych informacji, pozyskanych bezpośrednio od Vestas, przetarg zostanie ogłoszony w przyszłym tygodniu, przez kolejny miesiąc (do 12 kwietnia) trwać będą konsultacje i odpowiedzi na pytania potencjalnych oferentów.
Vestas poszukiwać będzie trzech statków CTV zapewniających przynajmniej 24 miejsca dla pasażerów, do tego posiadających między 60 a 120 m2 wolnego pokładu. Ponadto jednostki mają być wyposażone w minimum jedno gniazdo do transportu kontenera 20-stopowego oraz minimalną pojemność ładunkową 15 ton na przednim pokładzie. Statki powinny mierzyć 25-39 metrów długości i 9-13 metrów szerokości, rozwijać prędkość 22-30 węzłów (przy stanie morza 3 – wysokość fali do 1,25 m). Uwzględniony jest także poziom hałasu, który ma być mniejszy niż 70 dB.
Vestas poszukuje jednostek wraz z załogami. Firma oczekuje, że dwa pierwsze statki będą do jej dyspozycji w drugim kwartale 2025 roku, zaś trzecia w trzecim kwartale 2026 roku.
W przetargu preferowane będą jednostki zeroemisyjne. Czarterowane jednostki będą wykorzystywane zarówno w fazie budowy, jak i eksploatacji. Podczas budowy statki będą wspierać statek hotelowy (Walk to Work). CTV będą na morzu przez 2-3 dni bez zawijania do portu. Ich załogi będą kwaterowane na hotelowcu. Ich zadaniem będzie dokonywać zmian personelu i przewozić ładunki i narzędzia do i z portów zaangażowanych w projekt. Z kolei podczas fazy eksploatacyjnej jednostki będą wypływały z portów serwisowych na farmę rano i wracać późnym popołudniem lub wczesnym wieczorem, operacje mają trwać do 12 godzin zgodnie z przepisami dotyczącymi czasu na odpoczynek. Vestas zastrzega, że w razie potrzeby jednostki będą mogły być wykorzystywane także w cyklu 24-godzinnym przy dwóch zmianach na statkach.
Chęć uczestnictwa w przetargu należy zgłosić mailowo na adres VesselTender@vestas.com, a termin na składanie ofert, zgodnych z wymaganiami przetargowymi, upływa 12 kwietnia 2025.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
W resorcie klimatu na transformację energetyczną zaplanowano z KPO ponad 100 mld zł
Columbus podsumował rok 2023
Better Energy w 2023 r. Znaczący wzrost wytwarzania zielonej energii w porównaniu do 2022 r.
BXF Energia wybuduje farmę fotowoltaiczną o mocy 60 MW
Ruszyła sprzedaż biletów na II edycję konferencji Green Energy Tricity
Zielone zyski na horyzoncie - recykling w OZE
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |