Wynik wyszukiwania - "e-metanol" - Wiadomości

Logistycy i producenci dóbr coraz bardziej ekologiczni. Maersk wspiera ich na oceanach i lądzie

Operatorzy logistyczni podejmują na szeroką skalę działania mające na celu wyeliminowanie emisji gazów cieplarnianych (GHG) z łańcuchów dostaw. Najnowsze dane Maersk ECO Delivery Ocean dowodzą, że ten trend jest już powszechny. W 2022 r. Maersk przetransportował 480 tys. TEU statkami zasilonymi paliwami ekologicznymi. W 2023 r. ekologiczne kontenerowce przewiozły już 660 tys. TEU.
01.04.2024

Gdynia może być miejscem produkcji e-metanolu, zielonego paliwa dla statków

Zielony metanol ma szansę stać się paliwem alternatywnym dla paliw kopalnych dla branży morskiej, która odpowiada za 3% globalnych emisji CO2. Podczas spotkania w PPNT o możliwościach produkcji tego paliwa przyszłości w Gdyni rozmawiała w międzynarodowym gronie wiceprezydentka Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.
11.03.2024

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
13.02.2024

Polska i Dania przechodzą od słów do czynów w przyspieszaniu transformacji energetycznej

Wybór Polski jako celu pierwszej zagranicznej podróży JW Króla Fryderyka X od objęcia w połowie stycznia tronu Danii nie był przypadkowy - jak podkreślał duński monarcha, oba kraje łączą nie tylko wspólne wartości, ale także interesy gospodarcze, zwłaszcza w obszarze tzw. zielonej transformacji. Podczas wizyty podpisano wiele listów intencyjnych dotyczących ambitnych inwestycji w zrównoważone rolnictwo, produkcję biogazu, elektrownie morskie czy dekarbonizację warszawskiego metra.
06.02.2024

European Energy w Polsce podpisała memorandum o porozumieniu w sprawie rozwoju Power-to-X

European Energy i dwie gminy – Barwice i Grzmiąca – chcą zbadać możliwości rozwoju produkcji zielonych paliw w Polsce. Strony podpisały memorandum o porozumieniu w sprawie „Zamiaru podjęcia współpracy w celu zbadania możliwości rozwoju technologii Power-to-X” pozwalającej na produkcję zielonego e-matanolu oraz ciepła w oparciu o odnawialne źródła energii. Świadkiem tego wydarzenia był Jego Wysokość Król Danii Fryderyk X, który odwiedzał Warszawę podczas swojej oficjalnej podróży biznesowej.
02.02.2024

Polska potrzebuje prostych procedur, aby przyśpieszyć transformację energetyczną

Proces inwestycyjny w elektrownie wiatrowe na lądzie można skrócić z 7 do nawet poniżej 5 lat, konieczny jest pełnomocnik rządu do rozwoju morskiej energetyki wiatrowej, a wprowadzone w ubiegłym roku rozwiązania legislacyjne nie działają przez brak procedur i rozporządzeń. To główne wnioski ekspertów, którzy uczestniczyli w konferencji „2023 a 2024 – co zmieni się w polskim sektorze OZE? Postulaty, plany i wyzwania, przed którymi stoi European Energy oraz branża. Jak sprostać oczekiwaniom Europy i budować zieloną gospodarkę w Pol
01.02.2024

European Energy ma swój udział w dekarbonizacji sektora morskiego transportu

Przemysł i branża transportowa to po energetyce dwa obszary, które odpowiadają za największą część emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Dlatego European Energy angażuje się w produkcję zielonych paliw do napędzanych e-metanolem kontenerowców Maersk. To przełom w myśleniu o realizacji modelu zeroemisyjnej gospodarki.
20.12.2023

Bruksela wyda miliardy złotych na rozwój technologii i instalacji wodorowych. Także w Polsce

European Energy przewiduje, że Polska będzie liczącym się graczem w unijnych staraniach o rozwój produkcji zielonego wodoru z odnawialnych źródeł energii. Ogromne pieniądze, które w technologie chce zainwestować Bruksela, mogą być szansą na rozwój tego sektora w Polsce.
18.12.2023

Rekordowe wyniki European Energy za pierwsze półrocze 2023 roku

Dwukrotny wzrost EBITDA oraz zysku, a także potrojenie produkcji energii elektrycznej – to wyniki European Energy za pierwsze półrocze 2023 roku. Raport spółki, która działa także na polskim rynku OZE, pokazuje potencjał dalszego wzrostu i dobre operacyjne wyniki finansowe.
13.09.2023

European Energy podpisuje umowę na zakup biogenicznego CO2 do produkcji e-metanolu

EE North America (EENA), spółka zależna European Energy z siedzibą w Danii, podpisała list intencyjny (LOI) z Montauk Renewables z siedzibą w Pensylwanii na zakup biogenicznie produkowanego CO2 do produkcji e-metanolu, który będzie wykorzystywany jako paliwo żeglugowe.
08.08.2023

Dwadzieścia pięć tysięcy gospodarstw domowych otrzyma zieloną energię z Farmy Wiatrowej Liskowo

24 czerwca 2023 roku European Energy oficjalnie otworzyła Farmę Wiatrową Liskowo, która jest już w pełni zainstalowana i przygotowuje się do kolejnych etapów komercyjnej eksploatacji. Ceremonia otwarcia farmy wiatrowej została połączona z letnim festynem gminy Rąbino, z udziałem lokalnych mieszkańców. W czasie trwania wydarzenia dzieci miały okazję samodzielnie wybudować turbinę wiatrową z klocków, a dorośli dowiedzieć się więcej, jak dokładnie działa farma wiatrowa i jakie korzyści zyskają na jej obecności.
27.06.2023

Nor-Shipping 2023. Partnerstwo biznesu i innowacji. Polska błysnęła wodorem [ZDJĘCIA]

Odbywające się na początku czerwca Nor-Shipping 2023 to niewątpliwie najważniejsze wydarzenie roku w biznesie morskim. Przytłaczał ogrom około 1 000 wystawców oraz około 50 tys. uczestników przedstawicieli biznesu i polityki, nauki i klastrów morskich, czołowych firm badawczych i eksperckich z całego świata. Polska przyjechała na Nor Shipping z wodorem.
12.06.2023

Nadchodzi era pływających elektrowni jądrowych

Czy mały atom stanowi alternatywę dla OZE? Czy w perspektywie długoterminowej ilość generowanych odpadów - chociażby jak w przypadku trudnych w recyklingu komponentów turbin wiatrowych, lub niezbędnej i wymagającej infrastruktury zarówno w kontekście przesyłu i magazynowania w przypadku paliw syntetycznych takich jak zielony wodór czy e-metanol, spowoduje, że świat się zwróci ku małym reaktorom?
24.05.2023

Odmowy przyłączenia do sieci zabiją rozwój zielonych paliw w Polsce?

W ubiegłym roku projekty OZE, które złożyły wnioski o przyłączenie do sieci, o łącznej mocy ponad 50 GW, dostały w tej sprawie odmowy. Stawia to pod znakiem zapytania rozwój w najbliższym czasie inwestycji w "zieloną energię" w Polsce.
24.05.2023

MOL i Mitsubishi Gas Chemical z umową na długoterminowy czarter nowego metanolowca

Mitsui O.S.K. Lines ogłosiły 19 maja podpisanie umowy z Mitsubishi Gas Chemical Company, które nastąpiło w dniu 28 kwietnia 2023 roku na długoterminowy czarter metanolowca, który może być zasilany metanolem lub konwencjonalnym olejem opałowym. Statek, który ma zostać dostarczony w 2025 roku, zostanie zbudowany w stoczni Hyundai Mipo Dockyard.
21.05.2023

Najpopularniejsze klocki na świecie i gigantyczne kontenerowce stawiają na zielone paliwa

Klocki, opieka zdrowotna i statki będą zielone, jak nigdy dotąd. Po zielonej energii, czas na zielone paliwo, które zacznie uczestniczyć w transformacji polskiej gospodarki. Wszystkie te działania odbywają się przy udziale European Energy A/S, prowadzącej w Polsce wiele procesów inwestycyjnych w OZE. Spółka nawiązała współpracę z producentem klocków LEGO, firmą logistyczną Maersk oraz farmaceutyczną Novo Nordisk, którym będzie dostarczać tzw. zielony e-metanol, wytwarzany z pomocą odnawialnych źródeł energii.
12.05.2023

Port Esbjerg wchodzi w kolejną erę zielonej transformacji krok w kierunku transportu kolejowego

Zielona transformacja w Europie zależy od ekologicznych paliw i dekarbonizacji. Transport nowych paliw wymaga logistyki na najwyższym poziomie, a port Esbjerg będzie odgrywał kluczową rolę. DB Cargo i Port Esbjerg zacieśniają współpracę, ponieważ możliwości wykorzystania transportu kolejowego w nowej infrastrukturze są ogromne, a z uwagi na fakt, że jest on bardziej ekologiczny, transport kolejowy będzie korzystny dla transformacji ekologicznej.
10.05.2023

SOV dla RWE gotowe na e-metanol

Niemiecki koncern energetyczny RWE i holenderska Acta Marine, zajmująca się rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, rozszerzają swoją współpracę, planując wykorzystanie dwóch "zielonych" statków serwisowych (SOV) do obsługi farm wiatrowych RWE zlokalizowanych na brytyjskich wodach. Będą to jedne z pierwszych na świecie statków, które będą mogły być zasilane metanolem i energią z systemów bateryjnych.
02.05.2023

Maersk z pierwszym zwodowanym statkiem napędzanym metanolem

Zdaniem duńskiego giganta zajmującego się żeglugą kontenerową "osiągnięto kamień milowy w wysiłkach zmierzających do redukcji emisji CO2". To wszystko dzięki udanemu zwodowaniu swojego pierwszego statku zasilanego metanolem w stoczni Hyundai Mipo w Korei Południowej.
16.04.2023

Ceny prądu napędzają rekordowe wyniki European Energy

W porównaniu z 63 mln euro w 2021 roku, w ubiegłym roku European Energy odnotowała zysk przed opodatkowaniem w wysokości 110 mln euro.
05.03.2023

European Energy i HMM łączą siły w dekarbonizacji żeglugi e-metanolem

Ekologiczna żegluga staje się coraz bardziej powszechna, a European Energy podpisała właśnie MoU z HMM w celu zabezpieczenia dostaw metanolu dla swojej nowo zamówionej floty ekologicznych jednostek.
17.02.2023

Okrągły stół dla sektora energii odnawialnej

Rok 2022 był dla Polski równie trudny i złożony jak i dla reszty Europy. Był rokiem znaczących globalnych zmian w sektorze energetycznym, które wywarły wpływ na niemalże każdy kraj, każde przedsiębiorstwo i każdego obywatela poprzez rosnące ceny energii i zastosowanie szantażu energetycznego ze strony Rosji. Był to również czas wymagający zmiany podejścia do kwestii energii ze strony społeczeństw i opracowania nowych strategii zarządzania energią. Ułatwienie osiągnięcia efektywności energetycznej, zmniejszenie zużycia energii, dy
26.01.2023

Ørsted podejmuje ostateczną decyzję inwestycyjną w sprawie FlagshipONE, największego projektu ekologicznego e-metanolu w Europie

Zarząd Ørsted podjął ostateczną decyzję inwestycyjną (FID) w sprawie projektu e-metanolu FlagshipONE o wielkości 50 000 ton/rok.
20.12.2022

Maersk: Dekarbonizacja wymaga inwestycji w zielone paliwa o wartości 2 bilionów dolarów

Jeden z liderów transportu morskiego A.P. Moller Maersk podkreśla, że dekarbonizacja branży morskiej wymaga przede wszystkim dostępu do zielonych paliw. Kluczowe są zakłady produkcyjne, na które będzie trzeba przeznaczyć 2 biliony dolarów w perspektywie 2050 roku.
13.12.2022

Zielone światło dla największego na świecie projektu PtX

Na środowym posiedzeniu rada miejska gminy Aabenraa przyjęła plan, który został sporządzony w celu umożliwienia powstania obiektu Power-to-X w Kassø. Firma European Energy otrzymała 53 mln euro finansowania z Duńskiego Funduszu Zielonych Inwestycji i wystąpiła już o pozwolenia na budowę największej na świecie fabryki e-metanolu w tym rejonie.
30.11.2022

Żegluga wzywa unijnych ustawodawców do poszerzenia zakresu systemu handlu emisjami (ETS)

W liście otwartym do decydentów UE przedstawiciele interesów sektora morskiego domagają się, by w ETS dla transportu morskiego uwzględnić cały cykl życia paliw - od pozyskania surowców, przez etap produkcji, na spalaniu skończywszy.
26.11.2022

Bio-LNG nową ścieżką do dekarbonizacji żeglugi. LNG drożeje. Tradycyjne paliwa trzymają się mocno

Na około 110 tys. statków handlowych w połowie 2022 r. w eksploatacji było ponad 300 statków z silnikami zasilanymi gazem i systemami LNG. Rynek zbiornikowców LNG wzrósł w ciągu 20 lat do 600 statków. Większość z nich również wykorzystuje gaz do napędu głównego. Ponad 400 statków z silnikami głównymi zasilanymi gazem znajduje się w portfelach zamówień, głownie stoczni Republiki Korei i ChRL.
20.10.2022

European Energy i ONDE wspólnie w projekcie onshore Pomerania

5 farm wiatrowych, w tym budowa jednocześnie czterech z nich oddalonych od siebie o kilkadziesiąt kilometrów, 18 turbin o łącznej mocy ponad 44,7 MW i dwaj różni dostawcy – Siemens Gamesa i GE – tak w skrócie można podsumować projekt „Pomerania” realizowany przez ONDE dla European Energy A/S.
18.10.2022

Port w Göteborgu będzie pierwszym w Europie hubem ekologicznych paliw

Władze portu w Göteborgu rozpoczęły współpracę z firmami Stena Line, DFDS, Ørsted i Liquid Wind w celu utworzenia pierwszego w Europie hubu paliw zielonych (e-fuels). Plany w zakresie produkcji e-metanolu zostaną zrealizowane już 2025 roku.
12.09.2022

European Energy przyłącza do polskiej sieci farmy wiatrowe o mocy 44,7 MW

European Energy sfinalizowała budowę elektrowni wiatrowych z grupy projektów Pomerania w północno-zachodniej Polsce, która składa się z pięciu projektów wiatrowych o łącznej mocy 44,7 MW. Po przyłączeniu tej grupy projektów do sieci, firma dysponuje w Polsce całkowitą mocą wiatrową 59,7 MW. Budowa 18-turbinowej elektrowni wiatrowej rozpoczęła się w 2019 roku, gdzie całkowita wartość inwestycji wyniosła 73,15 mln euro.
02.09.2022

Transport wodny staje się coraz bardziej ekologiczny. To nie tylko kwestia napędów i zielonych paliw

Gdyńska Stocznia CRIST, która za swój pierwszy w Unii Europejskiej hybrydowy prom Elektra zdobyła w 2018 roku nagrodę Ship of the Year, niedawno zwodowała drugi tego typu statek. Spodziewa się więcej zamówień na niskoemisyjne jednostki, ponieważ regulacje związane z ograniczeniem emisyjności transportu morskiego zmuszają operatorów żeglugi do inwestowania w takie rozwiązania. Na rynku od lat sprawdza się gaz LNG, ale inną niskoemisyjną alternatywą jest też metanol. Rośnie także zainteresowanie wodorem. Ekologiczne rozwiązania na
18.08.2022

Europejscy i japońscy naukowcy polują na tańszy e-metanol

Dziesięć europejskich i japońskich organizacji pracowało nad projektem Laurelin przez rok w celu zmniejszenia wymagań dotyczących energii i kosztów uwodornienia dwutlenku węgla (CO2) w celu produkcji metanolu.
22.07.2022

Green Fuels for Denmark otrzymuje status IPCEI

W ubiegłym roku duński rząd umieścił Green Fuels for Denmark na krótkiej liście jako jeden z dwóch projektów Power-to-X kwalifikujących się do finansowania publicznego, pod warunkiem że Komisja Europejska uzna go za Ważny Projekt Wspólnego Europejskiego Interesu (IPCEI), przyczyniający się do zrównoważonego wzrostu gospodarczego, tworzenia miejsc pracy i konkurencyjności gospodarki UE. W dniu dzisiejszym Komisja Europejska przyznała status IPCEI projektowi Green Fuels for Denmark, którego celem jest produkcja dużych ilości zrówno
18.07.2022

Port w Göteborgu jest gotowy do bunkrowania metanolu w technologii ship-to-ship

Zarząd Portu w Göteborgu przedstawił i opublikował ogólne przepisy operacyjne dotyczące bunkrowania metanolu na statkach. Port przygotowuje się także do stworzenia łańcucha wartości. Ma ambicję, aby się głównym centrum bunkrowania zielonego metanolu w Europie Północnej.
30.04.2022

Ørsted i Esvagt : Hornsea 2 będzie obsługiwana przez pierwszy na świecie statek na zielone paliwo

Duńskie firmy Ørsted i Esvagt postanowiły zainwestować w pierwszy na świecie statek serwisowy (SOV), który może być zasilany ekologicznymi paliwami.
11.04.2022

Maersk stawia na statki napędzane metanolem

Gigant żeglugi światowej – Maersk - stawia na bardziej ekologiczne paliwo stosowanej w transporcie towarowym. Najkorzystniejszym rozwiązaniem wydaje się być metanol.
12.03.2022

Ørsted przyśpiesza rozwój Green Fuels for Denmark i dekarbonizację lotnictwa

Ørsted wraz z partnerami chcą przyspieszyć realizację projektu wodorowego Power-to-X ,,Green Fuels for Denmark" o dwa lata. Nowy plan zakłada uruchomienie elektrolizera o mocy 100 MW, a także rozpoczęcie zrównoważonego wychwytywania dwutlenku węgla (CO2) w 2025 roku.
11.02.2022

Szwecja stawia na produkcję e-metanolu. Do projektu FlagshipONE dołącza Ørsted

Ørsted i Liquid Wind podpisały umowę, na mocy której duński koncern energetyczny nabędzie 45 proc. udziałów w projekcie e-metanolowym FlagshipONE firmy Liquid Wind.
16.01.2022

Maersk wyznacza cel neutralności klimatycznej. Celem rozwój zielonych paliw

Jeden z liderów żeglugi kontenerowej A.P. Moller-Maersk, główny konsument produktów naftowych, zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w całej swojej działalności do 2040 roku, czyli dekadę wcześniej niż zakładał pierwotnie.
15.01.2022

Zeroemisjyne kontenerowce Maersk dekarbonizują łańcuchy dostaw światowych gigantów

Żeglugowy gigant Maersk złożył zamówienie na osiem dużych kontenerowców, które mogą być napędzane neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla metanolem, jak również tradycyjnym paliwem. Zastąpią one starsze statki i oczekuje się, że przyniosą redukcję emisji dwutlenku węgla rzędu miliona ton rocznie.
04.09.2021

European Energy wzmacnia swoje działania Power to X i dołącza do organizacji Hydrogen Denmark

Duński deweloper farm wiatrowych i słonecznych European Energy dołącza do duńskiej organizacji Hydrogen Denmark, aby wzmocnić swoje działania w zakresie wodoru i rozwiązań Power-to-X.
16.05.2021

Kosztowna zeroemisyjność. 1,4 biliona dolarów będzie kosztowała armatorów żegluga ekologiczna

5,1 mld dol. wyniesie koszt przejścia całej floty liniowej na eksploatację zeroemisyjną. Do 2050 r armatorzy wydadzą 1,4 bilion dol. na dostosowanie flot do wymagań narzuconych przez IMO. Te koszty poniosą również porty i terminale, a w ostateczności finalny konsument.
02.05.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.