Volkswagen i Energy Web opracowały nowe inteligentne rozwiązanie w zakresie ładowania, które umożliwia właścicielom pojazdów elektrycznych (EV) zasilanie swoich samochodów energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych, kiedy tylko jest to możliwe.
Ładowarka jest dopasowana bezpośrednio do zużycia energii elektrycznej przez EV w czasie rzeczywistym, przy czym rozwiązanie opiera się na algorytmie dopasowania "24/7", który optymalizuje ładowanie w celu maksymalnego wykorzystania czystej i lokalnie pozyskiwanej energii.
Kierowcy pojazdów elektrycznych mogą zatem dyktować datę i godzinę ładowania, pożądany poziom naładowania oraz zakład energii odnawialnej, z którego energia jest pozyskiwana.
W ciągu trzymiesięcznej próby kilka pojazdów Volkswagen ID.4 zostało z powodzeniem naładowanych przy użyciu lokalnej – zrównoważonej zielonej energii, przy czym przetestowano cały wachlarz sesji ładowania, od kilku godzin po sesje trwające kilka dni.
– To pierwszy raz w historii, kiedy pojazd elektryczny został
naładowany przy użyciu zweryfikowanej strategii czystej energii
dopasowanej do modelu 24/7 - nadchodzi w czasie, gdy adopcja EV nabiera
tempa, a ładowanie stawia większe wymagania sieciom elektrycznym niż
kiedykolwiek wcześniej – powiedział Jesse Morris, dyrektor generalny w
Energy Web.
Większość testów odbyła się w pobliżu Wolfsburga w Niemczech, gdzie wykorzystano energię odnawialną z okolicznych farm wiatrowych i słonecznych.
Obecnie Volkswagen bada, w jaki sposób rozwiązanie – które umożliwia konsumentom przedstawienie dowodu zakupu energii odnawialnej – może być dalej rozwijane.
Inteligentna aplikacja do ładowania została opracowana poprzez integrację otwartego zestawu narzędzi 24/7 firmy Energy Web z aplikacją do ekologicznego ładowania firmy zależnej od Volkswagena, Elli, która zapewnia użytkownikom dostęp do ponad 300 000 publicznych punktów ładowania w całej Europie.
– Celem tego projektu było pokazanie, że zaawansowane rozwiązania w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych mogą umożliwić ich właścicielom ustalenie własnych preferencji dotyczących czasu i miejsca pobierania energii. Na przykład mogą oni wybrać ładowanie z wykorzystaniem zasobów wiatrowych i słonecznych, z aktywów energetycznych w promieniu 10 km, a także cel w postaci 80 proc. naładowania do godziny 17.00 - wszystko to z poziomu przyjaznej dla użytkownika aplikacji, z dokładnym podziałem śladu węglowego ich sesji – podsumował dyrektor.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Konferencja Marine Green Propulsion Solutions [WIDEO]
Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne
Koniec motoryzacyjnej telenoweli: zakaz silników spalinowych wprowadzony
LPP Logistics rozwija autorską platformę Control Tower do zarządzania globalnym łańcuchem dostaw
Kongres Move: dyskusje o e-mobility z walką o utrzymanie polskich fabryk w tle
Ponad 21 godzin trwała akcja gaszenia elektrycznego mercedesa [GALERIA]
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 26047,00 $ | tona | 1,75% | 28 mar |
Cynk | 2936,00 $ | tona | 0,79% | 28 mar |
Aluminium | 2314,00 $ | tona | 0,74% | 28 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |