Firmy będą współpracować w celu upowszechniania otwartych, interoperacyjnych standardów bezprzewodowego ładowania w globalnej infrastrukturze pojazdów elektrycznych (EV). Siemens dokonuje strategicznych inwestycji w WiTricity i udziela licencji na swoją technologię przyszłych urządzeń do bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych.
Siemens inwestuje 25 milionów dolarów i nabywa mniejszościowy pakiet udziałów w amerykańskiej firmie WiTricity zajmującej się technologią ładowania bezprzewodowego. Siemens i WiTricity będą wspólnie stymulować innowacje na wschodzącym rynku bezprzewodowego ładowania pojazdów elektrycznych. Siemens spodziewa się, że wartość tego rynku w samej Europie i Ameryce Północnej urośnie do 2 mld USD w 2028 r. Obydwie firmy starają się wypełnić luki w globalnej standaryzacji bezprzewodowego ładowania elektrycznych pojazdów pasażerskich i lekkich użytkowych, by zapewnić ich kompatybilność z infrastrukturą, a także pogłębiać penetrację rynku. Ponadto, strony będą współpracować w celu przyspieszenia rozwoju technicznego systemów ładowania bezprzewodowego.
- Połączenie globalnego zasięgu firmy Siemens i jej rozwiązań do ładowania pojazdów elektrycznych z innowacyjną technologią WiTricity jest pierwszym krokiem w kierunku rozszerzenia naszej oferty w dziedzinie ładowania bezprzewodowego. Przyspieszy to wdrażanie technologii ładowania bezprzewodowego, wesprze standaryzację i rozwinie publiczną infrastrukturę ładowania dzięki interoperacyjnym rozwiązaniom, dla wygody kierowców - powiedział Markus Mildner, Dyrektor Generalny wydziału eMobility spółki Siemens.
Siemens stanie się również partnerem w zakresie licencji technologicznych, korzystając z głębokiego know-how WiTricity i dziesięcioletniej współpracy z globalnymi markami z branży motoryzacyjnej w celu opracowania sprawdzonych, przetestowanych w terenie, interoperacyjnych rozwiązań do ładowania bezprzewodowego.
Innowacyjna i sprawdzona technologia
Panel indukcyjny umieszczony na podłożu lub pod powierzchnią zasila cewkę odbiorczą zamontowaną pod karoserią samochodu. Nie ma ruchomych części ani fizycznych złączy. Energia przekazywana jest z panelu do cewki w postaci fal elektromagnetycznych, gdy pojazd stoi nad panelem. System wykorzystuje zjawisko rezonansowej indukcji pomiędzy ładowarką i odbiornikiem. Ładowanie jest wydajne przy różnych prześwitach pod samochodem, więc można ładować zarówno nisko zawieszone samochody sportowe, jak i SUV-y.
Ekonomiczna, globalna dostępność spełniająca wymagania klientów
Ostatecznym celem współpracy jest przyspieszenie rozwoju technologii ładowania bezprzewodowego we współpracy z producentami samochodów i innego wyposażenia oraz partnerami infrastrukturalnymi, by zapewnić ich dostępność i opłacalność jednocześnie na całym świecie. Niedawne badanie przeprowadzone wśród ponad 1000 obecnych i przyszłych właścicieli pojazdów elektrycznych zainteresowanych zakupem pojazdu elektrycznego w ciągu najbliższych dwóch lat wykazało, że ładowanie bezprzewodowe jest jednym z najwyżej ocenianych dodatków i opcją preferowaną bardziej niż inne udogodnienia, takie jak asystent parkowania, lepsze osiągi lub pakiet audio premium.
- Bezprzewodowe ładowanie pozwala kierowcy po prostu zaparkować i odejść. Gdy wróci, pojazd będzie naładowany. Bezprzewodowe ładowanie sprawia, że pojazdy elektryczne są bardziej atrakcyjne dla indywidualnych właścicieli i bardziej opłacalne dla użytkowników flotowych. Cieszymy się, że możemy współpracować z liderem takim jak Siemens, by pomóc w budowie tego nowego świata atrakcyjnych rozwiązań - powiedział Alex Gruzen, Dyrektor Generalny WiTricity
Siemens i WiTricity mają wspólny cel, jakim jest upowszechnienie posiadania pojazdów elektrycznych i poprawa zarządzania flotą dzięki niezrównanej prostocie i niezawodności ładowania bezprzewodowego.
Eliminacja barier dla akceptacji pojazdów autonomicznych
By pojazdy autonomiczne spełniły pokładane w nich nadzieje, muszą zostać usunięte utrudnienia takie, jak ładowanie, które dziś nadal wymaga udziału człowieka. Zasilanie bezprzewodowe będzie kluczową technologią umożliwiającą bezdotykowe automatyczne ładowanie przy najmniejszych wymaganiach konserwacyjnych i utoruje drogę do w pełni elektrycznej i autonomicznej mobilności.
Źródło: siemens.com
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Śląskie. Metropolia dostała ofertę autobusów wodorowych – mieszczącą się w budżecie
W Kielcach ogłoszono przetarg na zakup 24 autobusów elektrycznych
Solaris Urbino 18 hydrogen zwycięża w międzynarodowym konkursie na autobus roku
MOL i Chevron współpracują przy instalacji wiatrowego napędu na statku do transportu LNG
Chrzest kolejnego, innowacyjnego statku Höegh Autoliners, napędzanego amoniakiem
Miasta łapią oddech z Nextbike podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |