Do inicjatywy BMW – produkcji ekologicznego litu do baterii EV – dołącza inwestor Breakthrough Energy Ventures. Firmy chcą uczynić produkcję surowca – elastyczną – poprzez modułową platformę produkującą wodorotlenek i węglan litu do baterii.
– Obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na tego typu technologie, ponieważ zapotrzebowanie na lit rośnie, a dostępność do ekologicznych rozwiązań pozostaje dziś ograniczona – powiedział Kasper Sage, partner zarządzający w BMW i Ventures.
Proces elektrochemiczny Mangrove Lithium eliminuje potrzebę posiadania zakładu produkującego węglan, zmniejszając koszty operacyjne i czas związany z pierwszym przekształceniem surowca w węglan litu.
Modułowe rozwiązanie może być skalowane na dowolną, wydajność, w punkcie wydobycia, produkcji, lub recyklingu.
Ma to kluczowe znaczenie dla przyszłości pojazdów elektrycznych (EV), ponieważ zrównoważona i skalowalna produkcja litu jest niezbędna do zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na baterie.
– Podstawowa technologia Mangrove oferuje możliwość fundamentalnej poprawy łańcucha dostaw, w produkcji litu odblokowując nowe dostawy surowca w bardziej przyjazny dla środowiska sposób – dodał Sage.
Nowa inwestycja zostanie wykorzystana do dalszego przyspieszenia uruchomienia pierwszego komercyjnego zakładu Mangrove.
– Naszą wizją jest urzeczywistnienie ekologicznej rafinacji litu. Nasze modułowe podejście pozwala nam na elastyczne dostosowanie zdolności produkcyjnych. Poprzez wyeliminowanie całego etapu konwersji w procesie, zmniejszamy koszty i oszczędzamy energię, czyniąc wykonalnymi projekty, które w przeciwnym razie nie byłyby finansowo opłacalne – dodał Saad Dara, CEO Mangrove Lithium.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
BOŚ: dopłaty do leasingu w programie "Mój elektryk" przekroczyły 200 mln zł
Rada i Parlament osiągnęły porozumienie w sprawie infrastruktury pojazdów elektrycznych i wodorowych
Konferencja Marine Green Propulsion Solutions [WIDEO]
Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne
Koniec motoryzacyjnej telenoweli: zakaz silników spalinowych wprowadzony
LPP Logistics rozwija autorską platformę Control Tower do zarządzania globalnym łańcuchem dostaw
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 26097,00 $ | tona | 0,19% | 29 mar |
Cynk | 3034,00 $ | tona | 3,34% | 29 mar |
Aluminium | 2365,00 $ | tona | 2,20% | 29 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |