Do inicjatywy BMW – produkcji ekologicznego litu do baterii EV – dołącza inwestor Breakthrough Energy Ventures. Firmy chcą uczynić produkcję surowca – elastyczną – poprzez modułową platformę produkującą wodorotlenek i węglan litu do baterii.
– Obserwujemy rosnące zapotrzebowanie na tego typu technologie, ponieważ zapotrzebowanie na lit rośnie, a dostępność do ekologicznych rozwiązań pozostaje dziś ograniczona – powiedział Kasper Sage, partner zarządzający w BMW i Ventures.
Proces elektrochemiczny Mangrove Lithium eliminuje potrzebę posiadania zakładu produkującego węglan, zmniejszając koszty operacyjne i czas związany z pierwszym przekształceniem surowca w węglan litu.
Modułowe rozwiązanie może być skalowane na dowolną, wydajność, w punkcie wydobycia, produkcji, lub recyklingu.
Ma to kluczowe znaczenie dla przyszłości pojazdów elektrycznych (EV), ponieważ zrównoważona i skalowalna produkcja litu jest niezbędna do zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na baterie.
– Podstawowa technologia Mangrove oferuje możliwość fundamentalnej poprawy łańcucha dostaw, w produkcji litu odblokowując nowe dostawy surowca w bardziej przyjazny dla środowiska sposób – dodał Sage.
Nowa inwestycja zostanie wykorzystana do dalszego przyspieszenia uruchomienia pierwszego komercyjnego zakładu Mangrove.
– Naszą wizją jest urzeczywistnienie ekologicznej rafinacji litu. Nasze modułowe podejście pozwala nam na elastyczne dostosowanie zdolności produkcyjnych. Poprzez wyeliminowanie całego etapu konwersji w procesie, zmniejszamy koszty i oszczędzamy energię, czyniąc wykonalnymi projekty, które w przeciwnym razie nie byłyby finansowo opłacalne – dodał Saad Dara, CEO Mangrove Lithium.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Dwie firmy zainteresowane wymianą baterii w starszych autobusach elektrycznych MPK w Krakowie
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |