Britishvolt i Lotus podpisały umowę o współpracy w zakresie badań i rozwoju akumulatorów do zasilania następnej generacji elektrycznych samochodów sportowych.
Firmy będą się koncentrować na wspólnym rozwoju innowacyjnego pakietu ogniw akumulatorowych z wykorzystaniem ogniw Britishvolt i zaawansowanych technologii napędu elektrycznego opracowanych przez Lotus – dla projektu przyszłego sportowego samochodu elektrycznego.
– Lotus jest zachwycony współpracą z Britishvolt w celu opracowania nowej technologii ogniw akumulatorowych, aby zaprezentować porywające osiągi, jakie może zapewnić model sportowy Lotus EV. Są to pierwsze ekscytujące kroki na drodze do całkowicie nowego elektrycznego samochodu sportowego i kolejny krok w kierunku transformacji w kierunku zrównoważonej, odnawialnej energii elektrycznej przechowywanej w akumulatorach – komentował Matt Windle, dyrektor zarządzający Lotus Cars.
Jest to następstwem wartej 100 milionów funtów inwestycji Lotusa w swoje zakłady w Wielkiej Brytanii, które obejmują centra produkcyjne w Hethel – w których będą produkowane całkowicie elektryczny hipersamochód Evija i sportowy model Emira. Wszystkie przyszłe samochody Lotusa będą w pełni elektryczne i inspirowane modelem Evija, którego dostawy rozpoczną się już w tym roku.
Britishvolt uzyskał ostatnio poparcie rządu brytyjskiego dla budowy planowanego zakładu produkcji akumulatorów w północnej Anglii i ogłosił partnerstwo z UK Battery Industrialisation Centre (UKBIC) w celu zwiększenia skali technologii ogniw akumulatorowych nowej generacji.
– Britishvolt jest podekscytowany możliwością współpracy z tak prestiżowym i cenionym producentem OEM jak Lotus. Ten protokół ustaleń dowodzi, że dotychczasowa strategia "jednego rozmiaru dla wszystkich" nie ma już zastosowania na szybko rozwijającym się rynku mobilności elektrycznej. Umacnia to również strategię Britishvolt polegającą na bliskiej współpracy z klientami i partnerstwie w celu pełnej optymalizacji rozwiązań bateryjnych i umożliwienia zróżnicowania, tak ważnego dla tych kultowych marek i produktów – dodał Oliver Jones, dyrektor handlowy Britishvolt.
– Podobnie jak w Formule 1, te wysokowydajne badania i rozwój będą ostatecznie kaskadować w dół, aby wpłynąć na elektrochemię bardziej przystępnych cenowo akumulatorów i pojazdów elektrycznych – podsumował dyrektor Jones.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Czy użytkownicy aut w Polsce są gotowi na samochody elektryczne? Wyniki badania HERTZ Polska
Solaris Urbino 18 hydrogen zawalczy o tytuł Bus of the Year
Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły testy zeroemisyjnego autobusu Yutong U12
Wodorowy SOV wypływa na szerokie wody. Może wypchnąć polskie SOV na mieliznę
Zeroemisyjne autobusy Yutong wyjadą na ulice Ostrowca Świętokrzyskiego
Świdnica podpisała umowę na dostawę elektrycznych autobusów
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |