Brytyjczycy chcą jednego z największych w skali globu terminali napędzanych energią pływów

jm

25.11.2022 19:19 Źródło: www.centreport.uk
Strona główna Klimat, Edukacja Brytyjczycy chcą jednego z największych w skali globu terminali napędzanych energią pływów

Partnerzy portalu

Brytyjczycy chcą jednego z największych w skali globu terminali napędzanych energią pływów - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Centre Port

Perspektywa wybudowania w centrum wschodniego wybrzeża Wielkiej Brytanii nowego głębokowodnego terminalu kontenerowego o zdolności przeładunkowej 1,5 mln TEU cieszy się zainteresowaniem przewoźników oceanicznych i świadczycieli usług bliskiego zasięgu, którzy poszukują zrównoważonych rozwiązań.

W okolicznościach szczytowego zapotrzebowania huby kontenerowe w Wielkiej Brytanii mają trudności z obsługą ponadnormatywnych przeładunków. 

Przedsiębiorca James Sutcliffe przedstawił projekt Centre Port Holdings, w ramach którego przewidziano budowę wykorzystującego energię pływów głębokowodnego terminalu kontenerowego na zatoce The Wash, we wschodniej Anglii.

Projekt o wartości 2 miliardów funtów obejmowałby budowę konstrukcji hydroelektrycznej w poprzek zatoki, tak aby uchwycić przypływy i odpływy dwa razy dziennie, dostarczając energię do terminalu i, jak twierdzi Sutcliffe, do 600 tys. domów i firm w regionie.

Pierwsza faza inwestycji obejmowałaby budowę nabrzeża i obszaru lądowego zdolnego do obsługi do 1,5 mln TEU rocznie i jednoczesnego cumowania dwóch kontenerowców klasy ULCV.

W fazie drugiej obiekt miałaby osiągnać przepustowość do 2,6 mln TEU, a ostatecznie do 4 mln TEU rocznie.

Dodatkowo hydroelektrownia miałaby spełniać funkcję ochorny przeciwpowodziowej przed silnymi przypływami, które regularnie zalewają nisko położone grunty rolne w regionie.

Center Port nawiązał współpracę z międzynarodowym dostawcą energii Centrica, który zainwestował w studium wykonalności projektu.

Greg McKenna, dyrektor zarządzający Centrica Business Solutions, powiedział, że jego firma była „podekscytowana” propozycją.

Pan Sutcliffe, odpowiedzialny również za powstanie innowacyjnego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, powiedział, że projekt spotkał się z „dużym zainteresowaniem” linii żeglugowych.

Program ma teraz na celu zebranie 8 milionów funtów na dwuletnie studium wykonalności.

Tagi:
port, crs, esg

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.