Brytyjski rząd finansuje projekt wodorowego CTV

zk

21.02.2023 09:15
Strona główna Transport, Elektromobilność Brytyjski rząd finansuje projekt wodorowego CTV

Partnerzy portalu

Brytyjski rząd finansuje projekt wodorowego CTV - ZielonaGospodarka.pl
Fot. AceOn

Projekt firmy AceOn, mający na celu opracowanie pokładowego systemu magazynowania energii i technologii wodorowej do zasilania statków używanych do serwisowania morskich turbin wiatrowych, otrzymał zielone światło dzięki finansowaniu ze strony brytyjskiego rządu.

Projekt RESTORE o wartości 4,6 mln funtów będzie miał na celu zastąpienie kopalnych systemów zasilania i napędu CTV ekologicznymi alternatywami opartymi na wodorze i systemach magazynowania energii.

Finansowanie pochodzi z dotacji Departamentu Transportu w ramach konkursu Clean Maritime Demonstration Competition, który został uruchomiony we wrześniu 2022 roku przez Innovate UK.  

Jednostką demonstracyjną zostanie Princess Royal Vessel; katamaran CTV, który jest używany na potrzeby morskiej farmy wiatrowej EDF w Blyth, Northumberland.

RESTORE skupia konsorcjum pionierskich firm i organizacji z branży oraz środowiska akademickiego, w tym Catapult Offshore Renewable Energy, Engas Global, Liverpool John Moores University, Newcastle University, Taurus Engineering i CAGE.

Partnerzy będą współpracować w celu opracowania, przetestowania i wdrożenia skalowalnych i efektywnych kosztowo systemów napędowych, które mogą zostać zainstalowane w dostępnych jednostkach.  

Zakres prac obejmie projekt infrastruktury pokładowej do produkcji ekologicznego wodoru dla statku (z wykorzystaniem zasobów odnawialnych do zasilania elektrolizera o mocy 50 kW).

Obejmie również wykorzystanie zarówno pokładowego wodoru, jak i akumulatorów jako alternatywnych metod napędu, projekt hybrydowego wodorowego silnika spalinowego dla CTV oraz testowanie rozwiązania łączonego, które wykorzystuje zarówno zasilanie z akumulatorów, jak i istniejące silniki Diesla Princess Royal.  

Projekt ma się rozpocząć już w kwietniu tego roku.

- Mamy jedne z najjaśniejszych umysłów i najbardziej innowacyjnych firm w Wielkiej Brytanii, które pracują nad dostarczeniem tego projektu, który stworzy ekscytujące nowe rozwiązania problemu, jakim dekarbonizacja sektora morskiego - powiedział dyrektor AceOn Energy Mark Thompson.

- Dzięki technologii wodoru i systemowi magazynowania, możemy rozszerzyć zasięg statku, co jest czymś, czego nie widzieliśmy do tej pory, ponieważ technologie redukcji emisji dla przemysłu morskiego są bardzo często ograniczone do rozwiązań lądowych lub portowych - kontynuował Thompson.

- Oprócz zmniejszenia emisji z sektora morskiego, projekt ten może również pomóc zamknąć pętlę w przemyśle morskiej energii wiatrowej poprzez zerowanie emisji, które wcześniej powstały w wyniku serwisowania turbin. Może się wydawać, że to małe zwycięstwo, ale w miarę jak będziemy przechodzić do zelektryfikowanej przyszłości i większej liczby morskich elektrowni wiatrowych, będzie to miało duży wpływ - podsumował dyrektor.


Źródło: AceOn

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.