Wiceprzewodniczący Rady Warszawy radny Sławomir Potapowicz (Nowoczesna) zapytał ratusz o możliwość dofinansowania zakup rowerów elektrycznych. Miasto nie ma tego w planach, ale oferuje więcej publicznych rowerów elektrycznych.
"Warszawianki i warszawiacy coraz chętniej wybierają rower do codziennych podróży. Jak pokazuje doświadczenie wielu europejskich miast rowery z napędem elektrycznym przyczyniają się do wymiernego zwiększenia popularności przemieszczania się na co dzień rowerem. Im są one łatwiej dostępne, tym mieszkańcy chętniej wybierają je kosztem prywatnego auta. Niektóre europejskie miasta i państwa, np. Francja i Litwa, w ramach realizacji swoich polityk na rzecz zrównoważonej mobilności dofinansowują zakup rowerów elektrycznych" - napisał w interpelacji Potapowicz.
Zwrócił się z pytaniem, czy urząd planuje wprowadzenie programu dotacji zakupu rowerów elektrycznych dla mieszkańców.
"Pytanie o dopłaty do rowerów elektrycznych, to raczej pytanie do miejskich radnych, bo oni ewentualnie o tym zdecydują" - odpowiedział rzecznik Zarządu Dróg Miejskich. "Każde promowanie ruchu rowerowego to co do zasady dobry pomysł" - dodał. Zaznaczył, że rowery elektryczne mają tę przewagę, że pozwalają korzystać z tej formy transportu osobom, dla których jazda na zwykłym jednośladzie jest nieosiągalna – np. z powodu wieku, albo faktu, że miasto jest położone w terenie pagórkowatym. "Natomiast jest to dość drogi pojazd" - podkreślił.
Przykład Gdyni pokazuje, zaznaczył, że taki rodzaj promocji jest ograniczony do kilkudziesięciu osób, a jeśli ma trafić do wszystkich chętnych, musi to być duża pula pieniędzy.
"W Warszawie skupiamy się przede wszystkim na rozwoju infrastruktury rowerowej. To podstawa i baza. Drugim elementem jest utrzymywanie i rozwijanie Veturilo, czyli największego w tej części Europy systemu bike sharingu. Warto zaznaczyć, że w przyszłym roku, w ramach nowej umowy z operatorem Veturilo, 10 proc. rowerów będzie miało wspomaganie elektryczne. To oznacza w praktyce minimum 300 rowerów z takim napędem na ulicach Warszawy, do użytku przez każdego warszawiaka. I z tych rowerów skorzystają tysiące użytkowników, a nie kilkadziesiąt osób" - wyjaśnił.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Dwie firmy zainteresowane wymianą baterii w starszych autobusach elektrycznych MPK w Krakowie
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |