Producent samochodów zapłaci za wykorzystanie technologii CATL do produkcji baterii litowo-żelazowo-fosforanowych, które, jak twierdzi, mają obniżyć koszty produkcji elektryków.
Ford chce wykorzystać technologię opracowaną przez chińską firmę bateryjną CATL w swojej fabryce pojazdów elektrycznych (EV) w Michigan.
Obiekt o wartości 3,5 mld dolarów będzie w całości należał do Forda - ale producent samochodów zapłaci za wykorzystanie technik CATL w zakresie produkcji akumulatorów fosforanowych litowo-jonowych.
Firma twierdzi, że ten rodzaj akumulatorów jest znacznie tańszy niż powszechnie obecnie stosowane baterie EV, które zawierają w swoim składzie mangan, nikiel i kobalt.
Niektóre z samochodów, które Ford już produkuje, będą miały już teraz zainstalowaną technologię baterii CATL - w tym Mustang Mach-E i samochód ciężarowy F-150.
Nadal nie jest potwierdzone, czy Chińczycy zawetują licencjonowanie swojej technologii za granicą, a umowy nie zostały jeszcze sfinalizowane.
Źródło: futurenetzero
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Konferencja Marine Green Propulsion Solutions [WIDEO]
Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne
Koniec motoryzacyjnej telenoweli: zakaz silników spalinowych wprowadzony
LPP Logistics rozwija autorską platformę Control Tower do zarządzania globalnym łańcuchem dostaw
Kongres Move: dyskusje o e-mobility z walką o utrzymanie polskich fabryk w tle
Ponad 21 godzin trwała akcja gaszenia elektrycznego mercedesa [GALERIA]
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 25600,00 $ | tona | 5,13% | 27 mar |
Cynk | 2913,00 $ | tona | 0,48% | 27 mar |
Aluminium | 2297,00 $ | tona | 1,46% | 27 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |