Producent samochodów zapłaci za wykorzystanie technologii CATL do produkcji baterii litowo-żelazowo-fosforanowych, które, jak twierdzi, mają obniżyć koszty produkcji elektryków.
Ford chce wykorzystać technologię opracowaną przez chińską firmę bateryjną CATL w swojej fabryce pojazdów elektrycznych (EV) w Michigan.
Obiekt o wartości 3,5 mld dolarów będzie w całości należał do Forda - ale producent samochodów zapłaci za wykorzystanie technik CATL w zakresie produkcji akumulatorów fosforanowych litowo-jonowych.
Firma twierdzi, że ten rodzaj akumulatorów jest znacznie tańszy niż powszechnie obecnie stosowane baterie EV, które zawierają w swoim składzie mangan, nikiel i kobalt.
Niektóre z samochodów, które Ford już produkuje, będą miały już teraz zainstalowaną technologię baterii CATL - w tym Mustang Mach-E i samochód ciężarowy F-150.
Nadal nie jest potwierdzone, czy Chińczycy zawetują licencjonowanie swojej technologii za granicą, a umowy nie zostały jeszcze sfinalizowane.
Źródło: futurenetzero
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Hitachi Energy i BluVein przyspieszają elektryfikację flot ciężkich pojazdów górniczych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |