Francuska firma używa jachtu do poruszania się po dawnych szlakach
handlowych. Dostarcza wino i czekoladę klientom po obu stronach
Atlantyku dbającym o środowisko.
Smukły i lekki, podobnie
jak jego więksi poprzednicy, „Grain de Sail” z aluminiowym kadłubem
został zbudowany na zamówienie we francuskiej stoczni i łączy
technologię stosowaną w nowoczesnych jachtach z ładownią, która może
pomieścić do 50 ton ładunku.
W poniedziałek 22 lutego, po
trzymiesięcznej podróży, zacumował w Saint-Nazaire, w
północno-zachodniej Bretanii we Francji przywożąc 33 tony kakao -
surowego składnika czekolady.
- Chodzi o to, aby transport
morski znów był neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla -
powiedział Jacques Barreau, dyrektor generalny Grain de Sail, firmy
stojącej za projektem.
Jacht mając mały silnik wysokoprężny, który
jest używany tylko do manewrowania w portach, wyruszył z Bretanii w
listopadzie z 15 000 butelek francuskiego ekologicznego wina i załogą
stanowiącą zaledwie czterech marynarzy.
Cztery tygodnie
później dostarczył ten ładunek do Nowego Jorku, a następnie obrał kurs
na Dominikanę, aby odebrać kakao, które firma będzie teraz piec we
Francji.
Statek ma ponownie wypłynąć z Bretanii w kwietniu, a
Barreau powiedział, że planuje dodać więcej statków, aby stworzyć flotę
napędzaną żaglami.
- Wracamy do dawnego transportu morskiego.
Jest to niezwykle ważne, biorąc pod uwagę dzisiejsze zagrożenie dla
środowiska - powiedział Barreau.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Kongres Polskie Porty 2030 już w czerwcu – zaproszenie i patronat Ministerstwa Infrastruktury
Polenergia eMobility uruchomiła kolejne stacje ładowania elektryków zasilane energią z OZE
Zespół Mercedes F1 twierdzi, że biopaliwa zmniejszają emisję o 89%
Dyrektor Qatar Airways twierdzi, że zerowa emisja jest "nieosiągalna" do 2050 r.
Dekarbonizacja transportu ciężkiego w Polsce. Raport FPPE na temat elektryfikacji ciężarówek
Nowy rekord samochodu elektrycznego - ponad 100 godzin jazdy bez przerwy
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 25350,00 $ | tona | -1,37% | 31 maj |
Cynk | 2227,00 $ | tona | -4,13% | 31 maj |
Aluminium | 2254,00 $ | tona | 1,12% | 31 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |