Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy drogi S12 z Radomia do Puław – poinformowała w czwartek rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska.
"To kolejny etap przygotowań do budowy blisko 66-km drogi ekspresowej od węzła Radom Południe na skrzyżowaniu z S7 do węzła Puławy Zachód (i początku istniejącej S12)" – przekazała rzeczniczka.
Dodała, że GDDKiA złożyła wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie. „Efektem końcowym przeprowadzonego przez RDOŚ postępowania administracyjnego będzie ustalenie przebiegu nowej trasy” – powiedziała Tarnowska.
We wniosku wskazano najkorzystniejszy - w ocenie GDDKiA – wariant przebiegu trasy. Został on wybrany w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne. Odcinek ma mieć długość ok. 67 km. Droga ma przebiegać przez teren gmin Orońsko, Kowala, Radom, Skaryszew, Gózd, Tczów, Zwoleń, Przyłęk, Policzna i Puławy.
Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez siedem węzłów: Radom Południe, Radom Kowala, Radom Skaryszew, Tczów, Zwoleń, Czarnolas i Puławy Zachód.
Dokumentację projektową drogi ma wykonać do końca tego roku konsorcjum firm Schuessler Plan Inżynierzy oraz Safage. "Wykonawcy pozostało jeszcze uszczegółowienie rozwiązań technicznych oraz prace związane z rozpoznaniem geologicznym podłoża dla wariantu, dla którego RDOŚ wyda decyzję środowiskową" – powiedziała rzeczniczka.
Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy, który w systemie "Projektuj i buduj" zrealizuje inwestycję.
Przyszła trasa S12 w województwie mazowieckim będzie miała długość ok. 107 km. Dla ponad 41-kilometrowego odcinka od granicy woj. łódzkiego i mazowieckiego do Radomia trwa już postępowanie administracyjne prowadzone przez RDOŚ w Warszawie w sprawie wydania decyzji środowiskowej.
Wybrany wariant drogi długości ok. 41,3 km przebiega przez teren gmin Gielniów, Rusinów, Przysucha, Wieniawa, Wolanów i Orońsko. Przyszła trasa będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, a dostępność do niej odbywać się będzie poprzez trzy węzły - Gielniów, Przysucha i Wieniawa.
"Po pozyskaniu decyzji, uszczegółowieniu dokumentacji na etapie II Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, a następnie przyznaniu finansowania na realizację, będziemy mogli ogłosić przetarg na wybór wykonawcy, który zaprojektuje i wybuduje drogę" – powiedziała rzeczniczka.
Trwają też prace przygotowawcze do budowy S12 na odcinku od Piotrkowa Trybunalskiego do granicy woj. łódzkiego i mazowieckiego. "Obecnie prowadzone jest postępowanie przetargowe na aktualizację Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla dróg ekspresowych S12 i S74 w woj. łódzkim" – przekazała Tarnowska.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Kongres Polskie Porty 2030 już w czerwcu – zaproszenie i patronat Ministerstwa Infrastruktury
Polenergia eMobility uruchomiła kolejne stacje ładowania elektryków zasilane energią z OZE
Zespół Mercedes F1 twierdzi, że biopaliwa zmniejszają emisję o 89%
Dyrektor Qatar Airways twierdzi, że zerowa emisja jest "nieosiągalna" do 2050 r.
Dekarbonizacja transportu ciężkiego w Polsce. Raport FPPE na temat elektryfikacji ciężarówek
Nowy rekord samochodu elektrycznego - ponad 100 godzin jazdy bez przerwy
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 25550,00 $ | tona | 0,79% | 1 cze |
Cynk | 2270,00 $ | tona | 1,93% | 1 cze |
Aluminium | 2280,00 $ | tona | 1,15% | 1 cze |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |