Hybrydowo-elektryczny katalizator do zielonego lotnictwa

zk

18.08.2021 15:41 Źródło: Własne
Strona główna Transport, Elektromobilność Hybrydowo-elektryczny katalizator do zielonego lotnictwa

Partnerzy portalu

Hybrydowo-elektryczny katalizator do zielonego lotnictwa - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Pixabay

Surf Air Mobility startuje z "lotami hybrydowo-elektrycznymi. Podczas prób, które były pierwszymi na trasie regionalnej, regularnej trasie linii lotniczej, samolot Ampaire z technologią Electric EEL przemierzył cieśninę Pentland Firth z lotniska Kirkwall (KOI) na Orkadach do regionalnego lotniska Wick John O'Groats (WIC) w północnej Szkocji.

Elektryczny samolot EEL działa na baterie i konwencjonalny silnik spalinowy, przy czym Ampaire opracowuje hybrydowe elektryczne układy napędowe, które początkowo mają zmniejszyć emisję spalin i koszty operacyjne nawet o 25 proc.

Próby, finansowane przez UK Research and Aviation (UKRI), są częścią projektu Sustainable Aviation Test Environment (SATE), realizowanego w KOI i prowadzonego przez Highlands and Islands Airports (HIAL).

SATE stanowi część projektu UKRI Future Flight Challenge, stworzonego w celu testowania niskoemisyjnych technologii lotniczych i badania infrastruktury lotniskowej niezbędnej do wspierania transformacji sektora.

Zielone niebo Szkocji


–  Cieszymy się, że w tym tygodniu udało nam się zapisać na szkockich kartach historii, dzięki pionierskim lotom z napędem hybrydowo-elektrycznym na trasach, które stanowią ważny krok w kierunku regularnych, zrównoważonych usług lotniczych – komentuje wiceprezes Ampaire Susan Ying.

–  Samoloty hybrydowo-elektryczne osiągają dwa cele: redukcję szkodliwych emisji i obniżenie kosztów operacyjnych do tego stopnia, że trasy takie jak Wick-Kirkwall stają się opłacalne dla przewoźników regionalnych. Mogą one również sprawić, że obecne trasy staną się bardziej opłacalne przy jednoczesnym obniżeniu cen biletów i wzmocnieniu łączności – podsumowuje wiceprezes.

Firma postrzega swoje hybrydowo-elektryczne modernizacje jako katalizator do zeroemisyjnych, całkowicie elektrycznych samolotów w miarę postępu technologii akumulatorów i dojrzewania infrastruktury ładowania na lotniskach.

– Centrum testowe w Kirkwall i firmy takie jak Ampaire stawiają Szkocję na czele przejścia na lotnictwo niskoemisyjne. Te loty demonstracyjne są ważnym krokiem w kierunku realizacji naszego zobowiązania do dekarbonizacji regularnych lotów pasażerskich w Szkocji do 2040 roku – dodaje Graeme Dey, szkocki minister transportu.


Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.