Surf Air Mobility startuje z "lotami hybrydowo-elektrycznymi. Podczas prób, które były pierwszymi na trasie regionalnej, regularnej trasie linii lotniczej, samolot Ampaire z technologią Electric EEL przemierzył cieśninę Pentland Firth z lotniska Kirkwall (KOI) na Orkadach do regionalnego lotniska Wick John O'Groats (WIC) w północnej Szkocji.
Elektryczny samolot EEL działa na baterie i konwencjonalny silnik spalinowy, przy czym Ampaire opracowuje hybrydowe elektryczne układy napędowe, które początkowo mają zmniejszyć emisję spalin i koszty operacyjne nawet o 25 proc.
Próby, finansowane przez UK Research and Aviation (UKRI), są częścią projektu Sustainable Aviation Test Environment (SATE), realizowanego w KOI i prowadzonego przez Highlands and Islands Airports (HIAL).
SATE stanowi część projektu UKRI Future Flight Challenge, stworzonego w celu testowania niskoemisyjnych technologii lotniczych i badania infrastruktury lotniskowej niezbędnej do wspierania transformacji sektora.
Zielone niebo Szkocji
– Cieszymy się, że w tym tygodniu udało nam się zapisać na szkockich kartach historii, dzięki pionierskim lotom z napędem hybrydowo-elektrycznym na trasach, które stanowią ważny krok w kierunku regularnych, zrównoważonych usług lotniczych – komentuje wiceprezes Ampaire Susan Ying.
– Samoloty hybrydowo-elektryczne osiągają dwa cele: redukcję szkodliwych emisji i obniżenie kosztów operacyjnych do tego stopnia, że trasy takie jak Wick-Kirkwall stają się opłacalne dla przewoźników regionalnych. Mogą one również sprawić, że obecne trasy staną się bardziej opłacalne przy jednoczesnym obniżeniu cen biletów i wzmocnieniu łączności – podsumowuje wiceprezes.
Firma postrzega swoje hybrydowo-elektryczne modernizacje jako katalizator do zeroemisyjnych, całkowicie elektrycznych samolotów w miarę postępu technologii akumulatorów i dojrzewania infrastruktury ładowania na lotniskach.
– Centrum testowe w Kirkwall i firmy takie jak Ampaire stawiają Szkocję na czele przejścia na lotnictwo niskoemisyjne. Te loty demonstracyjne są ważnym krokiem w kierunku realizacji naszego zobowiązania do dekarbonizacji regularnych lotów pasażerskich w Szkocji do 2040 roku – dodaje Graeme Dey, szkocki minister transportu.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Polska musi zwiększać liczbę i moc ładowarek do aut elektrycznych
SolarEdge przejmuje Wevo Energy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zamówił w Pesie dwa pociągi elektryczne
Drugi nabór wniosków w konkursie na zakup nisko- i zeroemisyjnych autobusów regionalnych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |