Partnerzy projektu HyEkoTank omówili procedury, a także prace, które zostaną wykonane w nadchodzącym okresie w ramach projektu, którego celem jest dekarbonizacja morskiej i śródlądowej floty.
W skład konsorcjum wchodzą TECO 2030 AS, Shell International Exploration and Production Bv, Fartygskonstruktioner AB, Umoe Advanced Composites AS, TECO Solutions AS, Blom Maritime AS oraz Tarbit Shipping AB.
Według TECO 2030 został on utworzony w celu połączenia kluczowej wiedzy i doświadczenia w zakresie wodoru, ogniw paliwowych i przemysłu morskiego oraz zaproponowania rozwiązania umożliwiającego opłacalne doposażenie flot w celu znacznego zmniejszenia ich emisji gazów cieplarnianych.
Konsorcjum projektu HyEkoTank, finansowanego przez Unię Europejską w ramach programu Horizon Europe, zamierza opracować - a w 2024 roku zastosować retrofit, aby przekształcić istniejącą flotę i przyspieszyć osiągnięcie neutralności klimatycznej zarówno transportu morskiego, jak i śródlądowego.
Według TECO 2030 proponowane rozwiązanie składa się z:
- Standaryzowany i łatwy do zintegrowania kontener ISO o długości 40 stóp, zawierający system ogniw paliwowych o mocy 2,4 MW, klimatyzację gazową na paliwo wodorowe, systemy filtracji powietrza, konwertery mocy, magazyn akumulatorów i system automatyki.
- Kontenerowy magazyn sprężonego wodoru o ciśnieniu 350 barów i pojemności 4000 kg z homologacją typu umożliwiającą tankowanie wodoru poprzez zamianę kontenerów za pomocą dźwigów.
Oprócz powyższych konsorcjum podkreśla, że projekt będzie wspierać realizację innych istotnych zadań, a mianowicie ocenę wykonalności i model optymalizacji łańcucha dostaw wodoru do portów, a także projekty koncepcyjne mające na celu standaryzację technologii, tak aby można ją było łatwo zainstalować na każdym statku niezależnie od jego przeznaczenia.
TECO 2030 i partnerzy rozpoczęli projekt HyEkoTank 1 lutego br. Jego realizacja zaplanowana jest na 3 lata, a ostatecznym celem jest wyeliminowanie emisji podczas rejsów i w operacjach portowych.
Źródło: teco, offshore-energy.biz
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Orlen inwestuje w ultraszybkie stacje ładowania
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |