Gmina Kraków zamierza pozyskać w najmie długoterminowym 96 samochodów elektrycznych dla swoich spółek i jednostek organizacyjnych. Postępowanie w tej sprawie ogłosił Krakowski Holding Komunalny SA, który jest liderem grupy zakupowej.
Jak przypomniał w poniedziałek prezes KHK Tadeusz Trzmiel, zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych każda gmina powyżej 50 tys. mieszkańców jest zobowiązana do wprowadzenia pojazdów elektrycznych do flot urzędów i jednostek samorządowych w ilości 10 proc.
Po raz pierwszy w najmie długoterminowym pozyskano auta zeroemisyjne dla Krakowa trzy lata temu. Według Trzmiela przyjęta wtedy formuła sprawdziła się, dlatego aktualny przetarg dotyczy takiej samej formy pozyskania samochodów elektrycznych. Czas najmu długoterminowego określono na trzy lata.
„Przyjęty okres jest optymalny ze względu na dynamiczne tempo rozwoju technologii napędów pojazdów elektrycznych oraz zwiększającą się stale ofertę rynkową” - ocenił prezes KHK.
Ogłoszony przetarg umożliwia udział w rządowym programie „Mój elektryk” i uzyskanie z niego dotacji przez uprawnione jednostki.
Przetargiem objęto najem 96 pojazdów w 16 różnych kategoriach, które wskazali uczestnicy grupy. 71 pojazdów to auta osobowe do codziennych zadań jednostek miejskich, natomiast 25 sztuk to samochody dostawcze, głównie dla służb technicznych spółek miejskich.
Grupa zakupowa elektromobilności liczy 39 instytucji miejskich, wśród nich są m.in. MPK SA, MPEC SA, KHK SA, Urząd Miasta Krakowa, Zarząd Infrastruktury Sportowej, Straż Miejska Miasta Krakowa, Zarząd Transportu Publicznego, instytucje kultury i inne. Jej utworzenie związane było z wejściem w życie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych z 2018 r.
Przed trzema laty w przetargu na pojazdy elektryczne wyleasingowano dla miejskich spółek i jednostek organizacyjnych 47 samochodów Hyundai Kona Electric. Łącznej wartości umowy zawartej z firmą Arval wyniosła wtedy 4,7 mln zł.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Pływające elektrownie zapewnią prąd Ukrainie?
Czołowe firmy z branży elektromobilności, nowych technologii i Legnicka Strefa tworzą Zachodni Klaster Elektromobilności [GALERIA]
Chiny znoszą ograniczenia COVID, a zapotrzebowanie na paliwo lotnicze podwaja się
Skandynawski kurs na ekologiczny transport morski na Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał
3 klastry zbudują statki elektryczne dla Singapuru i sprawdzą ich efektywność ekonomiczną
Czego potrzebujemy, aby przyspieszyć rozwój e-mobilności w Polsce?
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 29225,00 $ | tona | -1,06% | 2 lut |
Cynk | 3349,00 $ | tona | -2,62% | 2 lut |
Aluminium | 2572,00 $ | tona | -1,46% | 2 lut |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |