Branża taksówkarska w Danii postrzegana jest jako kluczowa siła napędowa ekologicznej transformacji sektora transportowego. Sieć DRIVR w porozumieniu z Toyotą wypuści na drogi 100 taksówek napędzanych wodorem.
Celem władz Danii jest całkowita transformacja floty taksówek. Od 2025 roku żadna z nowych, poruszających się po duńskich drogach taksówek nie powinna emitować CO2 ani innych zanieczyszczeń do powietrza, a do 2030 roku wszystkie taryfy będą musiały być wyłącznie zeroemisyjne. 5 listopada Toyota i DRIVR wypuściły na drogi w Kopenhadze ponad 100 wodorowych taksówek.
DRIVR to jedna z firm taksówkarskich, która świadczy usługi na bazie aplikacji. Każdy jej klient już od dawna można wybierać pomiędzy samochodami hybrydowymi, elektrycznymi i wodorowymi. Teraz DRIVR znacznie zwiększa liczbę taksówek wodorowych we flocie we współprac z Toyotą. Wszystkie 100 samochodów to pojazdy na ogniwa paliwowe modelu Toyota Mirai – jest to pierwszy na świecie masowo produkowany samochód wodorowy.
- Taksówki są w ciągłej eksploatacji i każdego dnia pokonują wiele kilometrów, zwłaszcza w dużych miastach. Przejście z czarnego oleju napędowego na zielony wodór zapewnia takie samo działanie i elastyczną mobilność, tylko bez szkodliwych emisji – powiedział Tejs Laustsen Jensen, dyrektor generalny Hydrogen Denmark.
Taksówki na wodór zwiększą popyt na wodorowe stacje ładowania
Wiele nowych taksówek pomoże stworzyć niezbędny popyt na wodór na stacjach benzynowych, co jest niezbędne dla rozwoju infrastruktury do obsługi pojazdów wodorowych.
W ramach jednego z największych duńskich przetargów publicznych na usługi taksówkarskie, miasto Kopenhaga wybrało DRIVR do obsługi całej gminy w zakresie tzw. usług taksówkarskich ad hoc. Oznacza to, że np. osoby niepełnosprawne, obywatele w drodze do szpitala, pracownicy gminni na służbie i politycy będą w przyszłości transportowani całkowicie bezemisyjnie w samochodach wodorowych.
Projekt ponad 100 wodorowych taksówek DRIVR został wsparty ramach europejskich projektów wodorowych dla transportu, Hydrogen Mobility Europe 2 (H2ME2) i Zero Emission Fleet Vehicles For European Rollout (ZEFER), które te z kolei wspierane są przez The Hydrogen And Fuel Cell Joint Undertaking (FCH JU), w których partnerami są zarówno miasto Kopenhaga, Toyota jak i przemysł wodorowy. Projekt ma na celu rozpowszechnienie rozwiązań wodorowych w transporcie w całej UE i przyczynić się do rozwoju stacji tankowania wodoru w Danii.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Hennig-Kloska: ustawa wiatrakowa niedługo przejdzie na kolejny etap prac w KPRM
Podpisano istotne umowy dla MFW Bałtyk II i III
Raportowanie ESG – nowe obciążenia finansowe dla przedsiębiorców i brak polskich regulacji
Energia z morza. Cykl edukacyjnych vodcastów Ørsted oraz TOK FM
Orlen wybuduje farmę fotowoltaiczną na Dolnym Śląsku
„Dekarbonizacja procesów budowlanych”: ekologiczne budownictwo w praktyce
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |