Niemcy rozpoczynają próbę napowietrznej linii energetycznej dla samochodów ciężarowych

zk

22.07.2021 08:45 Źródło: Własne
Strona główna Transport, Elektromobilność Niemcy rozpoczynają próbę napowietrznej linii energetycznej dla samochodów ciężarowych

Partnerzy portalu

Niemcy rozpoczynają próbę napowietrznej linii energetycznej dla samochodów ciężarowych  - ZielonaGospodarka.pl
Fot. Pixabay

Siemens Mobility i SPL Powerlines ukończyły budowę trzeciego w Niemczech systemu eHighway dla samochodów ciężarowych zasilanych za pomocą napowietrznej sieci trakcyjnej.

Rok po rozpoczęciu budowy, zelektryfikowany odcinek niemieckiej drogi federalnej B 462 pomiędzy Kuppenheim i Gaggenau wszedł w trzyletnią fazę testową. Technologia eHighway dostarczona przez Siemens Mobility zaopatruje samochody ciężarowe w energię elektryczną za pośrednictwem napowietrznej sieci, która jest wykorzystywana do bezpośredniego zasilania samochodu ciężarowego i ładowania jego akumulatorów.

Federalne Ministerstwo Środowiska, Ochrony Przyrody i Bezpieczeństwa Nuklearnego (BMU) finansuje projekt eWayBW w Badenii-Wirtembergii kwotą 26,8 mln euro. Wartość całego przedsięwzięcia wynosi 28 mln euro, a pozostałą część pokrywa państwo.

Model przyjaznego dla klimatu transportu towarowego

– Sieć trakcyjna, która sprawdziła się w projektach pilotażowych na autostradach, może służyć jako podstawa przyjaznego dla klimatu transportu towarowego na drogach. Funkcjonując jako dynamiczna infrastruktura ładowania, system eHighway wspiera różne technologie napędu elektrycznego i uzupełnia ładowanie stacjonarne – skomentował szef działu eHighway w Siemens Mobility, Hasso Grünjes.

Technologia firmy jest testowana w dwóch innych publicznych próbach terenowych w Niemczech od 2019 roku, ale projekt w dolinie Murg jest pierwszym, realizowanym na autostradzie federalnej z ciasnymi zakrętami i mostami. Pięć pojazdów będzie używanych podczas regularnych jazd próbnych w obu kierunkach wzdłuż 3,4-kilometrowej trasy. W teście biorą udział ciężarówki w pełni elektryczne, hybrydowe i napędzane wodorem.

Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej wspiera rozbudowę sieci trakcyjnej dla ruchu dalekobieżnego w tzw. klastrach innowacji.

Cel na 2023 rok to 300 kilometrów sieci trakcyjnej

Narodowa Platforma na rzecz Przyszłości Mobilności (NPM) zaleca wyposażenie 300 kilometrów autostrad w napowietrzną sieć do ładowania do 2023 roku i zelektryfikowanie łącznie 4000 kilometrów do 2030 roku. Wszystko to, aby wspomóc, osiągniecie  celu klimatycznego, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych w sektorze transportu o 40 proc.

Rządowe 103 miliony euro na eHighways

Droga została wybrana przede wszystkim dlatego, że producenci papieru przewożą nią 510 000 ton materiału rocznie. Dzięki nowoczesnej technologii ruch towarowy staje się coraz bardziej przyjazny dla klimatu.

Osiem niemieckich firm bierze czynny udział w projekcie na zasadzie non-profit wraz z Siemens Mobility, SPL Powerlines Germany i instytucjami naukowymi. BMU wspiera te trzy próby łączną kwotą 103 milionów euro.


Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.