Pierwsza polska lokomotywa wodorowa po zakończonych testach

rk

18.12.2022 15:14 Źródło: Pesa
Strona główna Transport, Elektromobilność Pierwsza polska lokomotywa wodorowa po zakończonych testach

Partnerzy portalu

Pierwsza polska lokomotywa wodorowa po zakończonych testach - ZielonaGospodarka.pl

Firma Pesa zakończyła testy lokomotywy wodorowej specjalną prezentacją z procesem tankowania i jazdami testowymi na torze doświadczalnym w Żmigrodzie. Był to ostatni etap badań homologacyjnych wodorowej lokomotywy manewrowej SM42-6Dn. 

Na terenie toru doświadczalnego przygotowano specjalne stanowisko do tankowania wodoru z mobilnej stacji, dzięki czemu można było sprawnie przeprowadzić wszystkie testy dynamiczne. Na zakończenie firma zaprosiła kilkunastu polskich i zagranicznych przewoźników towarowych na specjalną prezentację lokomotywy SM42-6Dn z pokazem tankowania wodoru z mobilnej stacji i jazdami testowymi. W części seminaryjnej spotkania uczestniczyli również przedstawiciele PKN Orlen, CUPT, PFR i TUV Sud.

- Wszystkie badania zakończyliśmy zgodnie z planem. Teraz czas na przygotowanie  dokumentacji do certyfikacji, potem procedura homologacji. Zakładamy, że w kwietniu rozpocznie się eksploatacja lokomotywy na terenie Petrochemii w Płocku – podsumował kierownik kontraktu pojazdów wodorowych PESA Bydgoszcz dr Lech Lipiński.

- Obecność kilkudziesięciu przedstawicieli przewoźników cargo i intermodalnych potwierdza zainteresowanie, jakim cieszy się projekt naszej wodorowej lokomotywy manewrowej. Poza modernizacją SM42-6Dn zaoferujemy klientom na polskim i europejskim rynku nowe lokomotywy wodorowe. Prace nad tymi projektami w ramach bezemisyjnej platformy lokomotyw i pojazdów pasażerskichj już trwają – zapowiedział prezes zarządu Pesa Krzysztof Zdziarski.

- Jesteśmy gotowi do komercjalizacji projektu manewrowej lokomotywy wodorowej. Chcieliśmy naszym klientom zaprezentować nie tylko pojazd i proces tankowania wodorem, ale również dać im szansę zapoznania się z różnymi instrumentami finansowymi umożliwiającymi wsparcie inwestycji w wodorowy tabor i infrastrukturę jego tankowania – zaznaczył dyrektor ds. Projektów Strategicznych i Komunikacji Pesa Maciej Grześkowiak.

„Zielona Pesa” to jeden z kluczowych elementów realizowanej przez spółkę strategii Pesa2026+. Zakłada ona produkcję bezemisyjnych, bateryjnych i wodorowych pojazdów szynowych, a także ograniczenie emisji CO2 zarówno w produkcji, jak i całej działalności firmy.

Partnerzy portalu

Surowce

 Ropa brent 83,76 $ baryłka  1,33% 11:11
 Cyna 23110,00 $ tona 0,64% 29 lis
 Cynk 2507,00 $ tona -0,87% 29 lis
 Aluminium 2177,00 $ tona 0,60% 29 lis
 Pallad 1021,53 $ uncja  -1,54% 11:10
 Platyna 936,30 $ uncja  -0,31% 11:11
 Srebro 25,06 $ uncja  0,08% 11:11
 Złoto 2038,40 $ uncja  -0,33% 11:11

Dziękujemy za wysłane grafiki.