Wkrótce stacje ładowania pojazdów elektrycznych Energi dołączą do sieci Orlen Charge. Dzięki temu będzie ona obejmować łącznie ponad 400 obiektów. Grupa Orlen stanie się liderem elektromobilności w Polsce pod względem infrastruktury ładowania - podał PKN Orlen.
Informując w poniedziałek o planach, PKN Orlen podkreślił, że "integracja Energi z Grupą Orlen obejmuje kolejne obszary". "Już wkrótce stacje ładowania pojazdów elektrycznych Energi dołączą do sieci Orlen Charge. Dzięki temu po skonfigurowaniu nowych urządzeń będzie ona obejmować łącznie ponad 400 obiektów" - zapowiedział koncern. Jak podkreślił, "tym samym Grupa Orlen stanie się liderem elektromobilności w Polsce pod względem infrastruktury ładowania".
PKN Orlen przypomniał, że obecnie w sieci Orlen Charge funkcjonuje 86 stacji ładowania należących do płockiego koncernu. W informacji zwrócono uwagę, że właściciele pojazdów elektrycznych mogą łatwo zlokalizować stacje Orlen Charge, a następnie opłacić ładowanie dzięki aplikacji mobilnej. "W ciągu najbliższych miesięcy oprogramowanie to zacznie obsługiwać również stacje zarządzane przez Energę Obrót" - zapowiedziano w komunikacie. Wspomniano przy tym, że Energa Obrót posiada własną sieć, która obejmuje 53 ogólnodostępne stacje ładowania, znajdujące się przede wszystkim w północnej Polsce, a blisko połowa z nich to stacje szybkiego ładowania DC.
- Wdrożenie do systemu Orlen Charge będzie obejmować również 279 stacji w ośmiu miastach północnej i środkowej Polski: Koszalinie, Gdańsku, Gdyni, Toruniu, Olsztynie, Włocławku, Elblągu i Płocku. Stacje są tam budowane przez Operatora Systemu Dystrybucyjnego – w tym przypadku Energę Operatora – na mocy przepisów ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych - oznajmił PKN Orlen. Jak zaznaczył, po wybudowaniu zostaną one przekazane na rok wyznaczonemu przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki operatorowi ogólnodostępnych stacji ładowania - OOSŁ, którym ma być spółka Energa Obrót.
W komunikacie podano, że w przypadku sześciu miast: Gdynia, Olsztyn, Płock, Toruń, Koszalin i Elbląg Energa Obrót została już wyznaczona na rok jako OOSŁ przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, natomiast w pozostałych dwóch przypadkach decyzje zostaną wydane w najbliższym czasie. "Będzie to 271 stacji ładowania AC o mocy 2x22kW, wyposażonych w dwa punkty ładowania oraz osiem stacji DC/AC o mocy 50kW dla złącz DC i 22 kW dla złącz AC" - wyliczono w informacji.
PKN Orlen zaznaczył, że "stacje stawiane obecnie przez Energę Operator, po przekazaniu Enerdze Obrotowi, jako OOSŁ będą od razu działać w ramach systemu Orlen Charge". "Pierwsze tego typu stacje zostaną już niebawem uruchomione w Koszalinie. Z kolei na stacjach własnych Energa Obrót nowy system wprowadzany będzie stopniowo, w miarę rekonfiguracji kolejnych urządzeń. Cały proces zająć może do trzech miesięcy" - przekazał płocki koncern.
Jak wspomniał PKN Orlen, stacje już działające w ramach Orlen Charge będzie można rozpoznać po odpowiednich oznaczeniach i znajdujących się na nich nowych instrukcjach obsługi. "Co ważne, do momentu przeniesienia wszystkich stacji Energi do wspólnego środowiska informatycznego, wszystkie z nich będą objęte okresem przejściowym. W tym czasie można będzie ładować na nich pojazdy w formule plug&charge, czyli za darmo i bez konieczności autoryzacji przez aplikację lub z pomocą karty RFID" - podkreślono w komunikacie.
Według PKN Orlen, "po wdrożeniu wszystkich stacji Energi do wspólnego środowiska informatycznego, korzystanie z nich będzie odbywać się na takich samych zasadach, jak w przypadku wszystkich innych urządzeń objętych systemem Grupy Orlen". Koncern przypomniał, że szczegółowe zasady korzystania z Orlen Charge można znaleźć na internetowej stronie orlencharge.pl.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Hitachi Energy i BluVein przyspieszają elektryfikację flot ciężkich pojazdów górniczych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |