Użytkowanie samochodu elektrycznego jest znacznie tańsze niż pojazdu spalinowego - napisał w środę na Twitterze minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka. Dodał, że w nowej edycji programu Mój Prąd, rozważane jest wsparcie dla przydomowych ładowarek.
Jak czytamy we wpisie szefa resortu klimatu i środowiska, użytkowanie samochodu elektrycznego jest znacznie tańsze niż pojazdu spalinowego. "Porównywarka kosztów działa już na stronie elektromobilni.pl" - podał.
"Co ważne, wsparcie dla przydomowych ładowarek do aut elektrycznych EV, jest rozważane także w nowej edycji Mój Prąd" - poinformował Kurtyka.
W ramach kampanii społecznej elektromobilni.pl działa wirtualna porównywarka, która w prosty sposób pozwala oszacować koszty ładowania samochodu elektrycznego w domu, a już wkrótce uruchomione zostanie wkrótce kolejne narzędzie umożliwiające optymalizację kosztów eksploatacji samochodów elektrycznych EV.
Według Jana Wiśniewskiego z Centrum Badań i Analiz Polskiego Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), kalkulator kosztów podróży pozwoli zaplanować trasę samochodem elektrycznym między stacjami, z uwzględnieniem zasięgu pojazdu, czasu potrzebnego na uzupełnienie baterii oraz kosztu wszystkich sesji ładowania.
Dodał w rozmowie z PAP, że kalkulator pozwala także wpisać zużycie energii gospodarstwa domowego na inne potrzeby, dzięki czemu, w prosty sposób możemy ustalić zarówno prognozowany rachunek za energię elektryczną w nowych realiach 2021 r., z uwzględnieniem samochodu elektrycznego i bez, a także porównać wysokość rachunku z innymi dostępnymi opcjami taryfowymi. „Oprócz obecnie obowiązujących taryf narzędzie uwzględnia również taryfy z 2020 r., co pozwoli wyliczyć faktyczny wzrost rachunków za prąd" - zaznaczył.
Kampania elektromobilni.pl, realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu, została objęta patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury. W inicjatywę zaangażowało się kilkadziesiąt podmiotów i instytucji, w tym koncerny motoryzacyjne: BMW, Daimler, Nissan, Volkswagen i Toyota. sektor infrastrukturalny: ABB, PKN ORLEN i Nexity. Wśród partnerów są ponadto: Arval, Garo, GO+EAuto, GreenWay, Volvo, LOTOS, Energa Grupa ORLEN, PKO Leasing, LeasePlan, Santander oraz MAN.
Z danych Licznika Elektromobilności wynika, że na koniec 2020 r. w Polsce zarejestrowanych było 18 875 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. 53 proc. z nich były to pojazdy w pełni elektryczne.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Kongres Polskie Porty 2030 już w czerwcu – zaproszenie i patronat Ministerstwa Infrastruktury
Polenergia eMobility uruchomiła kolejne stacje ładowania elektryków zasilane energią z OZE
Zespół Mercedes F1 twierdzi, że biopaliwa zmniejszają emisję o 89%
Dyrektor Qatar Airways twierdzi, że zerowa emisja jest "nieosiągalna" do 2050 r.
Dekarbonizacja transportu ciężkiego w Polsce. Raport FPPE na temat elektryfikacji ciężarówek
Nowy rekord samochodu elektrycznego - ponad 100 godzin jazdy bez przerwy
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 25550,00 $ | tona | 0,79% | 1 cze |
Cynk | 2270,00 $ | tona | 1,93% | 1 cze |
Aluminium | 2280,00 $ | tona | 1,15% | 1 cze |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |