Użytkowanie samochodu elektrycznego jest znacznie tańsze niż pojazdu spalinowego - napisał w środę na Twitterze minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka. Dodał, że w nowej edycji programu Mój Prąd, rozważane jest wsparcie dla przydomowych ładowarek.
Jak czytamy we wpisie szefa resortu klimatu i środowiska, użytkowanie samochodu elektrycznego jest znacznie tańsze niż pojazdu spalinowego. "Porównywarka kosztów działa już na stronie elektromobilni.pl" - podał.
"Co ważne, wsparcie dla przydomowych ładowarek do aut elektrycznych EV, jest rozważane także w nowej edycji Mój Prąd" - poinformował Kurtyka.
W ramach kampanii społecznej elektromobilni.pl działa wirtualna porównywarka, która w prosty sposób pozwala oszacować koszty ładowania samochodu elektrycznego w domu, a już wkrótce uruchomione zostanie wkrótce kolejne narzędzie umożliwiające optymalizację kosztów eksploatacji samochodów elektrycznych EV.
Według Jana Wiśniewskiego z Centrum Badań i Analiz Polskiego Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), kalkulator kosztów podróży pozwoli zaplanować trasę samochodem elektrycznym między stacjami, z uwzględnieniem zasięgu pojazdu, czasu potrzebnego na uzupełnienie baterii oraz kosztu wszystkich sesji ładowania.
Dodał w rozmowie z PAP, że kalkulator pozwala także wpisać zużycie energii gospodarstwa domowego na inne potrzeby, dzięki czemu, w prosty sposób możemy ustalić zarówno prognozowany rachunek za energię elektryczną w nowych realiach 2021 r., z uwzględnieniem samochodu elektrycznego i bez, a także porównać wysokość rachunku z innymi dostępnymi opcjami taryfowymi. „Oprócz obecnie obowiązujących taryf narzędzie uwzględnia również taryfy z 2020 r., co pozwoli wyliczyć faktyczny wzrost rachunków za prąd" - zaznaczył.
Kampania elektromobilni.pl, realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu, została objęta patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury. W inicjatywę zaangażowało się kilkadziesiąt podmiotów i instytucji, w tym koncerny motoryzacyjne: BMW, Daimler, Nissan, Volkswagen i Toyota. sektor infrastrukturalny: ABB, PKN ORLEN i Nexity. Wśród partnerów są ponadto: Arval, Garo, GO+EAuto, GreenWay, Volvo, LOTOS, Energa Grupa ORLEN, PKO Leasing, LeasePlan, Santander oraz MAN.
Z danych Licznika Elektromobilności wynika, że na koniec 2020 r. w Polsce zarejestrowanych było 18 875 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. 53 proc. z nich były to pojazdy w pełni elektryczne.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Polska musi zwiększać liczbę i moc ładowarek do aut elektrycznych
SolarEdge przejmuje Wevo Energy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zamówił w Pesie dwa pociągi elektryczne
Drugi nabór wniosków w konkursie na zakup nisko- i zeroemisyjnych autobusów regionalnych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |