Prezes Budimeksu: modyfikujemy mieszanki asfaltowe tak, aby pochłaniały węglowodory

zk

14.09.2021 12:54 Źródło: PAP
Strona główna Zrównoważony Transport, Zielona Logistyka, Elektromobilność Prezes Budimeksu: modyfikujemy mieszanki asfaltowe tak, aby pochłaniały węglowodory
Prezes Budimeksu: modyfikujemy mieszanki asfaltowe tak, aby pochłaniały węglowodory - ZielonaGospodarka.pl
Fot. PAP/M. Kmieciński

Robimy wszystko, żeby doprowadzić do niskoemisyjności budowy dróg szybkiego ruchu w Polsce; modyfikujemy asfalt tak, aby pochłaniał węglowodory – podkreślił w Karpaczu prezes Budimeksu Artur Popko. Spółka zaprezentowała na Forum Ekonomicznym jedną z trzech w Europie spycharek napędzanych elektrycznie.

Prezes Budimeksu zapytany, czy budowa dróg w Polsce może być bardziej ekologiczna, odpowiedział, że firma robi wszystko, żeby doprowadzić do niskoemisyjności budowy dróg szybkiego ruchu oraz innych inwestycji w Polsce.

„W 100-proc. staramy się zużywać materiał jaki mamy do budowy, żeby nie wywozić go poza teren inwestycji. Myślimy innowacyjnie. Modyfikujemy asfalt, żeby nawierzchnie asfaltowe pochłaniały dwutlenek węgla, ale też aby były jak najcichsze dla otoczenia. Używamy też hybrydowego sprzętu, który powoduje zmniejszenie emisji CO2” – zaznaczył prezes Popko.

Prezes mówił też, że grupa Budimex jest mocno zdywersyfikowana, ma cztery kluczowe działalności, a jedną z nich jest część kolejowa.

„To jest nasze młode dziecko, które rozwijamy od pięciu lat i dzisiaj już stoi na podium jako lider w branży kolejowej” – zauważył.

Zapytany, dlaczego budowa jednych linii kolejowych przebiega dużo szybciej od innych, powiedział, że tempo realizacji inwestycji jest wielowątkowe.

„Część linii kolejowych jest modernizowana i przebudowywana pod ciągłym ruchem, tak aby zapewnić dostęp do kluczowych materiałów z punktu widzenia państwa. Mówimy tu o elektrowniach i rafineriach. W takim wypadku nie możemy zamknąć linii kolejowych. Mamy możliwość pracy tylko w określonych godzinach i czasami jest to pięć godzin dziennie a czasem 12 godzin. To powoduje wydłużenie realizacji inwestycji” – wyjaśnił.

„Natomiast uważamy, że jest to bardzo wysokie tempo prac. Dla przykładu modernizacje linii kolejowej LK7 o długości łącznej torów 277 km, gdzie przebudowaliśmy 98 obiektów, zrealizowaliśmy w okresie czterech lat. To naprawdę krótko jak na tak skomplikowaną inwestycję” – dodał.

XXX edycja Forum Ekonomicznego odbyła się w dniach 7-9 września w Karpaczu. W konferencji uczestniczyli politycy, naukowcy, a także przedstawiciele świata nauki czy kultury z Europy, Azji Centralnej i USA. Organizatorzy zorganizowali ok. 400 paneli dyskusyjnych i prezentacji, a także wiele wydarzeń towarzyszących. Hasłem tegorocznego kongresu było „Europa w poszukiwaniu przywództwa”.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34937,00 $ tona 1,67% 16 wrz
 Cynk 3063,00 $ tona 0,39% 16 wrz
 Aluminium 2868,00 $ tona 0,03% 16 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.