Chociaż wielu graczy na rynku motoryzacyjnym jest mocno zaangażowanych w produkcję pojazdów elektrycznych (EV), Toyota chce postawić na napęd wodorowy.
Takie plany wobec koncernu ma przyszły CEO firmy, Koji Sato, który obejmie stery w japońskim gigancie już w kwietniu.
- Chcemy zapewnić, że wodór pozostanie realną opcją. Potrzebujemy łańcucha dostaw w zakresie produkcji i transportu. Jeśli nie zobaczymy tam ewolucji, nie można spodziewać się wzrostu wolumenu wykorzystania tego rodzaju energii - powiedział.
Toyota połączyła siły z Iwatani Corporation i Kawasaki Heavy Industries, aby rozwijać technologie wodorowe, które mogłyby być szeroko stosowane w całej gamie pojazdów.
Firma pracuje nad silnikami benzynowymi, które mogłyby być przystosowane do zasilania wodorem.
Nie jest to jednak wyłączne zobowiązanie do przyszłości opartej na zielonym gazie, gdyż celem jest sprzedaż 3,5 miliona pojazdów elektrycznych do 2030 roku.
Źródło: futurnetzero
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Polska musi zwiększać liczbę i moc ładowarek do aut elektrycznych
SolarEdge przejmuje Wevo Energy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zamówił w Pesie dwa pociągi elektryczne
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |