Najnowsze badania nad SAF donosi, że kluczem do zmniejszenia emisji lotniczych może być Twoje ulubione nadzienie do kanapek.
Według nowych badań samoloty napędzane musztardą mogą zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 68 proc.
Warnell School of Forestry & Natural Resources odkryła, że zastąpienie paliwa lotniczego na bazie ropy naftowej zrównoważonym paliwem lotniczym (SAF) pochodzącym z gorczycy (łac. brassica carinata) może być kluczem do zmniejszenia emisji.
Przemysł lotniczy odpowiada za 2,5 proc. wszystkich emisji dwutlenku węgla w Stanach Zjednoczonych i za 3,5 proc. globalnego ocieplenia.
Badania wykazały, że w przyszłości tańsza może być również produkcja paliwa na bazie musztardy zamiast paliwa lotniczego na bazie ropy naftowej. Szacunkowa produkcja SAF wynosiła ponad 0,12 dolara za litr, przy cenie paliwa lotniczego na bazie ropy naftowej na poziomie 0,49 dolara za litr.
W badaniu podkreślono, że jedynym problemem związanym z planem był brak infrastruktury umożliwiającej uprawie konkurowanie z jej odpowiednikiem w postaci paliw kopalnych. Następnym krokiem byłoby przeprowadzenie badań pilotażowych na lokalnych lotniskach w celu wykazania wykonalności komercyjnego wykorzystania biopaliwa.
– Jeżeli uda nam się zabezpieczyć dostawy surowców i zapewnić odpowiednie zachęty ekonomiczne w całym łańcuchu dostaw, moglibyśmy potencjalnie produkować SAF w południowych Stanach Zjednoczonych – skomentował Puneet Dwivedi, który kierował badaniami.
– SAF z gorczycy może pomóc w zmniejszeniu śladu węglowego sektora lotniczego, jednocześnie tworząc możliwości gospodarcze i poprawiając przepływ usług ekosystemowych w regionie południowym – dodaje naukowiec.
– Na południu możemy uprawiać roślinę jako plon ozimy, ponieważ nasze zimy nie są tak surowe w porównaniu z innymi regionami kraju. Ponieważ jest uprawiana poza sezonem, nie konkuruje z innymi roślinami i nie powoduje problemów z żywnością i paliwem. Ponadto uprawa zapewnia wszystkie korzyści dla upraw okrywowych związane z jakością wody i gleby oraz bioróżnorodnością – wyjaśnił wykonalność i korzyści wynikające z uprawy roślin w celu masowej produkcji paliw w USA.
– Gorczyca ma potencjał, aby stać się innowacyjnym rozwiązaniem dla rolnictwa, przemysłu lotniczego i, co najważniejsze, zmian klimatycznych – podsumował Dwivedi.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Hitachi Energy i BluVein przyspieszają elektryfikację flot ciężkich pojazdów górniczych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |