Niemiecka firma transportowa Dachser poinformowała, że za kilka miesięcy planuje wdrożyć do codziennych usług przewozowych pierwsze ciężarówki napędzane wodorem.
Firma obecnie kontynuuje testy zeroemisyjnych technologii napędowych dla samochodów ciężarowych. Na początku 2023 roku firma planuje wypuścić na drogi dwie ciężarówki wyposażone w wodorowe ogniwa paliwowe (FCEV).
Pierwsza z ciężarówek to 27-tonowy samochód ciężarowy Hyundai Xcient. Ciężarówka będzie wykorzystywana do dystrybucji regionalnej oraz do nocnych przewozów transportu do Berlina. Druga ciężarówka to 19-tonowy Enginius Bluepower. Ta ostatnia będzie funkcjonować tylko na nocnych zmianach.
- W ramach badań przeprowadzonych wspólnie z Uniwersytetem Nauk Stosowanych w Kempten stwierdziliśmy, że w europejskiej sieci Dachser istnieje znaczny potencjał dla samochodów ciężarowych napędzanych wodorem – powiedział Stefan Hohm, dyrektor ds. rozwoju w Dachser.
Partnerem niemieckiej spółki jest H2 Delivery Truck Pool w Magdeburgu. Ta firma handlowa jest częścią spółki H2 Green Power & Logistics GmbH, która podczas swojego roadshow, odwiedzającego jedenaście niemieckich miast pod koniec 2021 roku, zaprezentowała logistykę z wykorzystanie pojazdów użytkowych napędzanych wodorem wraz z ciężarówką Hyundai Xcient FCEV.
H2 Green Power & Logistics GmbH zajmuje się dystrybucją zielonego wodoru drogą lądową, koleją, rurociągami i żeglugą śródlądową. Produkuje wodór w Magdeburgu za pomocą elektrolizy, wykorzystując bezemisyjną energię elektryczną wytwarzaną z fotowoltaiki, energetyki wiatrowej i biomasy. Firma jest jednym z pierwszych graczy na rynku, którzy zapewniają kompletny ekosystem dla zielonego wodoru w obszarze pojazdów użytkowych bez emisji CO2, poprzez model pay-per-use lub sieć zakupów. Później będzie zaopatrywać również dużych klientów stacjonarnych.
Źródło: Dachser
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Naukowcy: wpływ ładowania pojazdów elektrycznych na sieć energetyczną można zmniejszyć
Niewystarczająca infrastruktura zagrozi transformacji motoryzacji
Projekt z udziałem Deltamarin otrzymał zgodę ABS na badania w zakresie metody dekarbonizacji żeglugi
Prezes Toyoty widzi przyszłość w wodorze
DHL Parcel inwestuje w kolejne elektryki MAN
Nowa metoda optymalizacji śmigła samolotu elektrycznego ograniczy hałas
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 23825,00 $ | tona | 2,27% | 23 mar |
Cynk | 2893,00 $ | tona | 0,21% | 23 mar |
Aluminium | 2264,00 $ | tona | 1,48% | 23 mar |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |