W Norwegii powstanie pierwszy na świecie pełnowymiarowy tunel dla statków

zk

15.03.2021 11:03 Źródło: Własne
Strona główna Zrównoważony Transport, Zielona Logistyka, Elektromobilność W Norwegii powstanie pierwszy na świecie pełnowymiarowy tunel dla statków
W Norwegii powstanie pierwszy na świecie pełnowymiarowy tunel dla statków - ZielonaGospodarka.pl
Photo by <a href="https://unsplash.com/@bitcloudphotography?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Bit Cloud</a> on <a href="/s/photos/norway-sea-ships?utm_source=unsplash&utm_medium=referral&utm_content=creditCopyText">Unsplash</a>

Proponowana inwestycja budowy tunelu Stad Ship Tunnelo o wartości 330 milionów dolarów, pozwoli nie tylko na rozwój gospodarczy w rejonie Morza Stadhavet, ale również na bezpieczniejsze poruszanie się statków pasażerskich i towarowych po odsłoniętej części norweskiego wybrzeża.

Jak podaje portal New Civil Engineer, aktualnie Norweskie Ministerstwo Transportu i Komunikacji (MTC) wystosowało pismo do NCA, w którym zostały przedstawione działania, które zostaną podjęte w roku 2021 w związku z planowaną inwestycją.

Na podstawie listu alokacyjnego, NCA rozpocznie proces nabywania gruntów i nieruchomości na terenie, na którym będzie zlokalizowany tunel oraz rozpocznie przetarg, po wcześniejszym przygotowaniu dokumentacji.

„Jest wiele do zrobienia, ale przeprowadziliśmy szeroko zakrojone badania i planowanie, które będzie stanowić podstawę do pracy. Pismo (wystosowane przez NCA do MTC) zawiera prośbę o zakończenie nabycia nieruchomości, o ile to możliwe, w ciągu 2021 roku” – skomentował tymczasowy kierownik projektu NCA Stad Ship Tunnel Terje Andreassen.

W pierwszej kolejności zostanie powołany zespół do kierowania i zarządzania projektem oraz przygotowania i ogłoszenia przetargu. Następnie NCA rozpocznie proces nabywania gruntów i nieruchomości. Równocześnie MCT przygotowuje raport z inwestycji, który zostanie przedstawiony w parlamencie.

W najbliższych planach jest również zorganizowanie konferencji wiosną lub latem br., podczas której zostaną zaprezentowani wstępnie zakwalifikowani wykonawcy. Do końca roku zostanie wyłoniony główny wykonawca, a prace mają rozpocząć się na początku 2022 roku.

Planowana budowa ma się zakończyć w 2025/2026 roku. Tunel będzie miał 1.7 km długości, 37 m wysokości i 26.5 m szerokości. Zgodnie z obecnymi wytycznymi, z tunelu będą mogły korzystać statki o szerokości do 21.5 metra, co postawi z każdej strony po 2.5 m wolnej przestrzeni.

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35732,00 $ tona 0,17% 29 lip
 Cynk 2984,00 $ tona 1,12% 29 lip
 Aluminium 2556,00 $ tona 1,59% 29 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.