Wody Polskie zadeklarowały kontynuację w 2022 roku dużych
inwestycji prowadzonych na Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich. Łączny
koszt prowadzonych na jeziorach i kanałach robót wynosi ponad 300 mln
zł. Współfinansują je mazurskie samorządy z pieniędzy unijnych.
Wody
Polskie wraz z mazurskimi samorządami od kilku lat prowadzą bardzo
intensywne prace na Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich, który rozciąga
się od Węgorzewa na północy, po Pisz na południu regionu. Dotąd m.in.
wybudowano od podstaw śluzę Guzianka II (pierwszą w powojennych dziejach
Mazur) oraz wyremontowano Kanał Grunwaldzki i jaz Krutyń na rzece
Krutyni.
"W przebudowie są kanały Tałcki, Mioduński i
Szymoński. W 2022 roku rozpoczną się roboty budowlane na kanale
Łuczańskim. Koszt modernizacji pięciu kanałów to ponad 150 milionów
złotych" - podała PAP rzecznik Wód Polskich w Białymstoku Agnieszka
Giełażyn-Sasimowicz.
Dodała, że trwa także remont kanału Piękna Góra (koszt 3 mln zł) oraz węgorzewskiego i rzeki Węgorapy (koszt 21 mln zł).
Giełażyn-Sasimowicz
zapowiedziała, że w 2022 roku rozpocznie się przebudowa śluzy Guzianka I
oraz śluzy i jazu Karwik. Przebudowane zostanie także zaplecze
techniczne do obsługi szlaku w Mikołajkach (nabrzeże jeziora
Mikołajskiego) i Giżycku (nabrzeże jeziora Niegocin). Udrożniony
zostanie również kanał Śniardwy – Roś oraz newralgiczne miejsca na całym
szlaku żeglownym systemu Wielkich Jezior Mazurskich.
"Dzięki
realizowanym pracom, kanały będą posiadały parametry żeglugowe
przewidziane dla klasy drogi wodnej Ia, poprawi się bezpieczeństwo na
całym szlaku żeglownym Pisz – Węgorzewo i jego bocznych odgałęzieniach
oraz zwiększy się atrakcyjność regionu, co niewątpliwie wpłynie na jego
rozwój społeczno-gospodarczy" - podkreśliła rzecznik Wód Polskich w
Białymstoku.
Wody Polskie mają już gotowe studium wykonalności
budowy stopnia wodnego w Piszu. W skład budowli wejdą jaz piętrzący,
śluza żeglugowa, mała elektrownia wodna oraz przepławka dla organizmów
wodnych. "Budowa stopnia wodnego na rzece Pisie jest jednym z elementów
odtworzenia drogi wodnej z Warszawy na Wielkie Jeziora Mazurskie. Faza
projektowo – dokumentacyjna inwestycji zakończy się do końca 2025 roku.
Termin budowy stopnia wodnego zaplanowany jest na lata 2026-2028. Koszty
szacowane są na około 100 milionów złotych" - poinformowała Agnieszka
Giełażyn-Sasimowicz.
Inwestycje na Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich realizowane są przez Wody Polskie w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 (współfinansowane środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020).
Źródło: PAP
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Debata o lasach wokół Warszawy. Strona społeczna informuje o swoim stanowisku przed pierwszym spotkaniem Zespołu Lasów Społecznych Wokół Warszawy
Wody Polskie: od ub. roku likwidacja 460 nielegalnych wylotów do Odry i jej dopływów
IMGW: kolejny rekord na Wiśle i susze w całym kraju
Biolodzy UŁ badają, czy rośliny pomogą pozbyć się wiecznych chemikaliów
Rekordowo niski poziom wody w Wiśle
Wisła bliska rekordu najniższego stanu wody w historii
Ropa brent | $ | baryłka | ||
Cyna | $ | tona | ||
Cynk | $ | tona | ||
Aluminium | $ | tona | ||
Pallad | $ | uncja | ||
Platyna | $ | uncja | ||
Srebro | $ | uncja | ||
Złoto | $ | uncja |