Wynik wyszukiwania - "czarter" - Wiadomości

CMS wspiera Gaz-System przy zawarciu pierwszej w Polsce umowy czarteru jednostki FSRU

Międzynarodowa kancelaria CMS udzielała wsparcia w prowadzonym przez Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. procesie mającym na celu wyłonienie dostawcy oraz zawarcie pierwszej w Polsce umowy czarteru pływającej jednostki regazyfikacyjnej (FSRU). Umowa określająca warunki dostarczenia i obsługi jednostki FSRU została zawarta pomiędzy GAZ-SYSTEM S.A. a White Eagle Energy Ltd., spółką z grupy Mitsui O.S.K. Lines.
10.05.2024

Gaz-System podpisał umowę czarteru pierwszej w Polsce jednostki FSRU

Gaz-System podpisał umowę czarteru określającą warunki dostarczenia i obsługi jednostki FSRU w Zatoce Gdańskiej. Kontrakt został zawarty z firmą White Eagle Energy Ltd., spółką z grupy Mitsui O.S.K. Lines.
25.04.2024

Gaz-System: kierunki rozwoju to biometan, wodór i CO2

Operator systemu przesyłowego gazu Gaz-System będzie odgrywał aktywną rolę w procesie transformacji energetycznej, w obszarach transportu biometanu, wodoru i CO2 - powiedział prezes spółki Sławomir Hinc. Potwierdził też zaangażowanie w projekt FSRU w Gdańsku.
24.04.2024

Sea Cargo Charter rozszerza swoją działalność aby przyspieszyć dekarbonizację żeglugi

Cztery lata po utworzeniu Sea Cargo Charter (SCC), inaczej Karta Ładunków Morskich ma określać globalne ramy umożliwiające dostosowanie działalności czarterowej do odpowiedzialnych zachowań środowiskowych w celu promowania dekarbonizacji międzynarodowej żeglugi. Inicjatywę wspiera 37 sygnatariuszy by wpłynąć na postęp dekarbonizacji żeglugi w całej branży morskiej, umożliwiając podmiotom czarterującym i armatorom monitorowanie i raportowanie swoich emisji w ramach wspólnych ram.
03.04.2024

Pierwszy rorowiec, na którym zamontowano stałe żagle ssące. "Renesans wiatru" w żegludze

Firma Bound4blue pomyślnie zainstalowała trzy 22-metrowe żagle (określane też żaglopłatami) eSAILs na statku ro-ro Ville de Bordeaux, należącego do francuskiego armatora Louis Dreyfus Armateurs. To pierwsza w historii instalacja stałego żagla ssącego na rorowcu u czołowego europejskiego armatora. W tym celu wcześniej statek przeszedł modernizację w Gdańskiej Stoczni Remontowej S.A.
10.03.2024

Vestas szuka statków CTV na polską farmę wiatrową. Będzie przetarg

Firma Vestas, która jest odpowiedzialna za dostawę, montaż i serwis turbin wiatrowych na polską farmę wiatrową Baltic Power rozpocznie lada moment poszukiwania statków do transportu załóg na miejsce pracy na morzu.
29.02.2024

PGE i Ørsted podpisały umowę na transport i instalację fundamentów dla projektu Baltica 2

Grupa PGE i Ørsted zakontraktowały statki do transportu i instalacji fundamentów dla projektu Baltica 2 – jednego z dwóch etapów Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica.
14.02.2024

Rotorowy zawrót głowy. Wiatr obniży zużycie paliwa statku i zmniejszy emisje CO2 o 30%

Porty muszą przygotować się do obsługi statków z żaglami i rotorami. Oldendorff i Norsepower ogłosiły w lutym br. zawarcie porozumienia w sprawie wykorzystania rotorów w celu redukcji emisji CO2 przez masowiec eksploatowany przez niemieckiego armatora. Norsepower Rotor Sails pozwoli na wykorzystanie technologii napędu wiatrowego i zmniejszenie zużycia paliwa w czasie podróży. Przy dobrych wiatrach można nawet liczyć na zmniejszenie emisji CO₂ do 30%.
13.02.2024

Japońskie firmy angażują się w projekt statku do transportu skroplonego CO2

Wykorzystując technologie i doświadczenie konstrukcyjne Mitsubishi Shipbuilding i Nihon Shipyard pracują nad stworzeniem infrastruktury dla morskich przewoźników LCO2, dążąc do ujednolicenia jej z transportem lądowym. Japońskie firmy dążą do ujednolicenia specyfikacji i projektów statków w celu realizacji projektu międzynarodowego transportu skroplonego CO2 (LCO2) na dużą skalę począwszy od 2028 roku.
30.12.2023

Kto jest kim w polskim offshore? Baltic Maritime Broker

Na polskim rynku pojawiła się spółka, którą wyróżnia biznesowa dalekowzroczność w usługach dedykowanych dla sektora morskiego. Łączą potrzeby armatorów i czarterujących, pośredniczą przy poszukiwaniu statków do wykonania projektów offshorowych i nie tylko.
06.12.2023

Adam Niklewski, Polska Platforma LNG i bioLNG: duże zmiany na rynku już zaszły, jeszcze większe przed nami

Transformacja energetyczna Polski nabiera rozpędu. W tym samym czasie łańcuchy dostaw na całym świecie również przechodzą przemianę i sięgają po nowe paliwa, w tym LNG i bioLNG. Rynek ten staje się kluczowy dla gospodarki światowej. O najważniejszych zmianach na nim, tuż przed tegoroczną edycją konferencji Polskiej Platformy LNG i bioLNG, rozmawiamy z prezesem jej zarządu, Adamem Niklewskim.
23.11.2023

Przy lotnisku Katowice w projekcie LIFE powstaną łąki kwietne i ogrody deszczowe

Wykonawcę zielonych przystanków, łąk kwietnych, ogrodów deszczowych czy pnączy na fasadach terminali – wyłonił zarządca Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice. Chodzi o unijny projekt wypracowywania rozwiązań opartych na przyrodzie dla obiektów wielkopowierzchniowych i propagowania takiego podejścia.
31.10.2023

Ciągota do metanolu. Chwilowa moda czy nadzieja transportu morskiego?

Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
28.10.2023

Elektryczne statki na Tamizie ze stoczni Wielkiej Brytanii i Polski

Latem na wody Tamizy wypłynął Earth Clipper. To pierwszy w Europie hybrydowy szybki statek pasażerski, zbudowany zgodnie z przepisami High-Speed Craft Code. Dołączył on do zbudowanych w Remontowej promów plug-in hybrid vessel (ładowane szybko z lądu w czasie krótkiego postoju), które przewożą pasażerów i samochody między brzegami Tamizy w Woolwich.
20.10.2023

Cruisery na zielonym kursie. Floty pasażerskie coraz bardziej ekologiczne

Armatorzy statków pasażerskich zamawiają statki przyjazne dla środowiska z silnikami dwupaliwowymi i kadłubami oraz systemami emitującymi mniej hałasu. MSC Cruises upowszechniło niedawno informację o pierwszym na świecie rejsie, w czasie którego statek MSC Euribia z systemem LNG wykonał podróż, podczas której uzyskano bilans zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
12.09.2023

Norweski Klaster Morski. Potęga pieniądza i partnerstwa

W pierwszym tygodniu czerwca trwają targi Nor Shipping. Bicie dzwonu Oslo Børs będzie słyszalne w całym światowym przemyśle oceanicznym. Specjalna ceremonia oznacza nie tylko otwarcie rynku, ale także początek Nor-Shipping 2023. Podkreśla to znaczenie giełdy jako światowego lidera w finansowaniu shippingu. Øivind Amundsen, dyrektor generalny Oslo Børs wyjaśnia, w jaki sposób budowana była siła norweskiego klastra morskiego oraz jak Grupa Euronext przyczynia się do budowania morskiej potęgi Norwegii.
07.06.2023

Pierwszy hybrydowy CTV Ørsted

EMS Maritime Offshore (EMO) oficjalnie określił WINDEA One mianem "pierwszego" hybrydowego statku do transferu załogi (CTV), który zostanie wdrożony na farmach wiatrowych Ørsted w rejonie Niemiec.
04.06.2023

Eversource rozpoczyna wycofywanie się z projektów offshore w USA, aktywa przejmuje Ørsted

Ørsted i Eversource Energy podpisały umowę, na mocy której Ørsted nabędzie 50 proc. udziałów w niezakontraktowanym obszarze dzierżawy morskich farm wiatrowych w USA, których obie firmy są obecnie właścicielami. Eversource zamierza również sprzedać swoje 50-procentowe udziały w trzech wspólnie zakontraktowanych morskich projektach wiatrowych: South Fork Wind, Revolution Wind i Sunrise Wind.
27.05.2023

MOL i Mitsubishi Gas Chemical z umową na długoterminowy czarter nowego metanolowca

Mitsui O.S.K. Lines ogłosiły 19 maja podpisanie umowy z Mitsubishi Gas Chemical Company, które nastąpiło w dniu 28 kwietnia 2023 roku na długoterminowy czarter metanolowca, który może być zasilany metanolem lub konwencjonalnym olejem opałowym. Statek, który ma zostać dostarczony w 2025 roku, zostanie zbudowany w stoczni Hyundai Mipo Dockyard.
21.05.2023

Kamień milowy dla małego atomu na statkach

Losy brytyjskiej firmy Core Power i jej innowacyjnego rozwiązania dla sektora morskiego śledzimy od 2019 roku. W ostatnich tygodniach firma osiągnęła kamień milowy - finansowanie w wysokości 100 milionów dolarów na rozwój nowej technologii jądrowej dla przemysłu morskiego.
04.05.2023

SOV dla RWE gotowe na e-metanol

Niemiecki koncern energetyczny RWE i holenderska Acta Marine, zajmująca się rozwojem morskiej energetyki wiatrowej, rozszerzają swoją współpracę, planując wykorzystanie dwóch "zielonych" statków serwisowych (SOV) do obsługi farm wiatrowych RWE zlokalizowanych na brytyjskich wodach. Będą to jedne z pierwszych na świecie statków, które będą mogły być zasilane metanolem i energią z systemów bateryjnych.
02.05.2023

Konferencja Marine Green Propulsion Solutions [WIDEO]

Żeglugę, a tym samym przemysł stoczniowy, czekają w najbliższych latach nie lada wyzwania związane z dekarbonizacją. Inicjatyw nie brakuje, a jedną z tych, które znalazły się w centrum dyskursu, są nisko- i zeroemisyjne napędy statkowe i takież paliwa. Tego typu rozwiązaniom poświęcone były konferencje z cyklu Marine Green Propulsion Solutions, które w połowie marca odbyły się najpierw w Szczecinie, a następnie w Gdańsku.
29.03.2023

Lasse Kristoffersen, CEO: Wallenius Wilhelmsen – cała naprzód na zeroemisyjność

Lasse Kristoffersen, dyrektor generalny Wallenius Wilhelmsen, ma misję. Nie chce czekać na zieloną transformację żeglugi, chce ją kształtować – współpracując z podobnie myślącymi partnerami w celu dekarbonizacji łańcuchów dostaw i zademonstrowania możliwości, zarówno w zakresie technologii, jak i nowych sposobów pracy. W rozmowie z Sidsel Norvik, dyrektorką Nor-Shipping wyjaśnia, jak to zamierza zrealizować.
27.03.2023

Branża offshore wind będzie monitorować ślad węglowy. Potrzebne są ramy raportowania

Sektor OZE tak jak inne branże też generuje ślad węglowy, ale w obszarach związanych z produkcją komponentów i obsługą np. statków instalacyjnych. Sprawie ma przyjrzeć się branża w ramach projektu, która ma na celu opracowanie ram monitorowania i raportowania emisji gazów cieplarnianych w sektorze offshore wind.
15.03.2023

Symulacje zielonego korytarza, najnowsze technologie dekarbonizacji i strategia przyszłej floty wiodą prym w dyskusji na forum Komitetu Regionalnego ABS Southeast Asia

Na spotkaniu Komitetu Regionalnego ABS Southeast Asia skoncentrowano się na przygotowaniu przemysłu morskiego i offshore do prosperowania w warunkach transformacji energetycznej.
28.02.2023

Przebadali Bałtyk wzdłuż i wszerz. Rekordowe wyniki MEWO

Dla ekipy MEWO S.A. ubiegły rok okazał się rekordowy pod względem przeprowadzonych badań geofizycznych i hydrograficznych. W 2022 r. dokonali pomiarów batymetrycznych, sonarowych i magnetometrycznych na profilach o łącznej długości niemal 45 tys. km. W rezultacie rozpoznano 3,3 tys. km kwadratowych powierzchni dna morskiego – to 6 razy tyle, ile wynosi terytorium Warszawy.
09.02.2023

Damen prezentuje nową jednostkę morską przeznaczoną do wsparcia offshore

Przewidując zbliżające się inwestycje związane z morskimi farmami wiatrowymi, Damen opracował koncepcję statku FLOW-SV, która może przyspieszyć rozwój tego nowego segmentu morskiego. Projekt powstał z myślą o instalacji uchwytów naziemnych dla pływających turbin morskich.
07.02.2023

Dekarbonizacja transportu morskiego w świetle prawa UE

Unia Europejska (dalej: EU) wyznaczyła sobie ambitne cele w zakresie dekarbonizacji sektora transportu morskiego. Transport morski pozostawał jak dotąd jedynym sektorem, w którym UE nie podjęła żadnych konkretnych zobowiązań w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych. Zgodnie z danymi Europejskiej Agencji Środowiska (ang. European Environment Agency, EEA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Morskiego (ang. European Maritime Safety Agency, EMSA) z 2021 roku, transport morski odpowiada za 13,5 proc. wszystkich emisji gazów
05.02.2023

Equinor: sankcje uniemożliwiły badanie uszkodzonego gazociągu Nord Stream

Norweska firma energetyczna Equinor oświadczyła, że to norweskie i unijne sankcje uniemożliwiły dostarczenie sprzętu i zrealizowanie badań uszkodzonego gazociągu Nord Stream. Prace te byłyby naruszeniem norweskich i unijnych przepisów - stwierdził Equinor w przekazanym agencji Reutera oświadczeniu.
02.02.2023

Skandynawski kurs na ekologiczny transport morski na Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał

W styczniu DNV i szwedzka inicjatywa Responsible Shipping Initiative (RSI) rozpoczęły badanie dotyczące odnowienia flot pływających po Bałtyku i Morzu Północnym. Polska ma potencjał projektowy i stoczniowy by włączyć się w tą inicjatywę wymiany statków tradycyjnych na jednostki zeroemisyjne.
26.01.2023

RWE czarteruje nowe CSOV firmy Rem Offshore

Niemiecki koncern RWE podpisał długoterminową umowę na czarter specjalistycznej jednostki pływającej typu CSOV, przeznaczonej do budowy dla offshore. Statek będzie pracował przy brytyjskiej morskiej farmie wiatrowej.
20.01.2023

Niemieccy ekolodzy złożyli skargę ws. nowego pływającego terminala LNG

Niemiecka grupa ekologów Deutsche Umwelthilfe (DUH) złożyła skargę przeciwko koncesji na eksploatację nowego pływającego terminala skroplonego gazu ziemnego (LNG) w Wilhelmshaven w północno-zachodniej części Niemiec, argumentując, że związany z terminalem zrzut chloru jest szkodliwy dla środowiska - informuje w środę agencja Reutera. Nowy terminal zmniejsza uzależnienie Niemiec od rosyjskiej energii.
11.01.2023

Edda Wind informuje, że odbiór statków dla offshore wind może zostać opóźniony

Edda Wind, norweska spółka zapewniająca statki na potrzeby morskiej energetyki wiatrowej, poinformowała, że spodziewa się opóźnień w odbiorze zamówionego statku serwisowego typu CSOV Edda Breeze oraz statków serwisowych typu SOV - Edda Brint i Edda Goelo (C416).
06.01.2023

Orlen: rekordowa liczba dostaw LNG

Aż 58 ładunków LNG odebrała w Terminalu im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego Grupa ORLEN w 2022 roku. To najwięcej od początku funkcjonowania gazoportu. Łączny wolumen dostaw do Świnoujścia wyniósł 4,4 mln ton LNG, co oznacza wzrost o 57 proc. rok do roku. Intensyfikacja importu LNG pozwoliła zagwarantować bezpieczeństwo energetyczne krajowych odbiorców gazu pomimo trudnej sytuacji na europejskim rynku tego surowca.
04.01.2023

Farmy wiatrowe – wielomilionowe inwestycje w warunkach luki prawnej?

Ostatnio tocząca się dyskusja na temat farm wiatrowych koncentruje się głównie na kwestiach tzw. local content, bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej czy lokalizacji portów instalacyjnych i serwisowych. Ja jednak skupię się na tematyce, o której mówi się znacznie mniej, a która będzie miała także poważny wpływ na decyzje biznesowe podmiotów zaangażowanych w budowę i serwis farm wiatrowych – szczególnie tych zajmujących się finansowaniem tego przedsięwzięcia.
02.11.2022

Polski offshore – szanse i zagrożenia teraz

Przedstawiciele wielu stron zaangażowanych w rozwój sektora morskich farm wiatrowych w Polsce spotkali się po raz kolejny. Tym razem w Gdyni, gdzie na konferencji Polskiego Towarzystwa Morskiej Energetyki Wiatrowej podsumowali najnowszy stan rozwoju i aktualne wyzwania rzucone branży.
01.11.2022

DeepOcean czarteruje nowy MPSV do obsługi offshore

DeepOcean podpisał dwuletnią umowę czarteru na czas wielozadaniowej jednostki MPSV (multi-purpose support vessel) Stril Server od armatora Simon Møkster Shipping.
27.10.2022

Norweska branża morska obawia się niedoborów energii. Pomoże wodór

Statki podczas postojów w portach podłączają się najczęściej do generatorów diesla w celu ich zasilenia lub naładowania magazynów energii. W dobie niedoborów energii rozwiązaniem może być wdrożenie technologii wodorowych. Jedno z rozwiązań przedstawiono w Norwegii.
03.10.2022

MFiPR: ponad 20 mln euro trafi do firm na innowacje w obszarze wód śródlądowych i morskich

Firmy otrzymają wsparcie z Funduszy Norweskich w ramach konkursu „Innowacje w obszarze wód śródlądowych lub morskich”. Wybrano 20 projektów spośród 136 złożonych wniosków, do zwycięzców trafi ponad 20 mln euro - poinformowało w czwartek Ministerstwo Funduszy I Polityki Regionalnej.
22.09.2022

Pierwszy podkład grawitacyjny gotowy na projekt w Fécamp

Pierwszy z 71 fundamentów grawitacyjnych dla morskiej farmy wiatrowej Fécamp o mocy 500 MW został umieszczony na barce transportowej w stoczni Bougainville w Grand Port Maritime w Le Havre we Francji. Zostanie on przed przetransportowany i zamontowany u wybrzeży Normandii.
04.07.2022

PGE Baltica. Boja pomiarowa rozpoczęła badania na obszarze farmy Baltica 1 [WIDEO, GALERIA]

Grupa PGE rozpoczyna badania właściwości akwenu na obszarze, na którym powstanie farma wiatrowa Baltica 1. Specjalna boja wypłynęła na miejsce z portu we Władysławowie.
27.05.2022

Dotarł pierwszy transport LNG realizowany czarterowanym przez PGNiG statkiem

Do terminalu LNG im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego w Świnoujściu przypłynął tankowiec Maran Gas Apollonia z ładunkiem ponad 65 tys. ton skroplonego gazu ziemnego. To pierwsza dostawa zrealizowana statkiem wyczarterowanym przez GK PGNiG, a zarazem pierwszy ładunek, jaki Grupa odebrała od amerykańskiego Venture Global LNG, z którym ma podpisane wieloletnie umowy na zakup skroplonego gazu ziemnego.
14.05.2022

Oceanograf UG. Jaką rolę może pełnić w rozwoju polskiego offshore? [WIDEO, GALERIA]

Oceanograf, czyli statek naukowo-badawczy Uniwersytetu Gdańskiego ma wiele do zaoferowania, jeśli chodzi o rozwój polskiego offshore. Przy okazji rejsu tą wyspecjalizowaną jednostką zapytaliśmy naukowców uczelni, w jaki sposób może się przydać przy budowie polskich morskich farm wiatrowych.
13.05.2022

Maersk zainstaluje 15 MW-owe turbiny w USA. Pomoże nowoczesna jednostka WTIV [WIDEO]

Przedstawiciele Empire Offshore Wind, spółki joint venture Equinor i BP, podpisali umowę z Maersk Supply Service na czarter swojego nowego statku do instalacji wiatrowych (WTIV). Statek ten, wraz z amerykańskimi barkami i holownikami zbudowanymi i obsługiwanymi przez Kirby Offshore Wind, będzie wykorzystywany do instalacji turbin Vestas V236-15MW w ramach projektu budowy jednej z pierwszy morskich farm wiatrowych w USA.
31.03.2022

Inwestycje w obszarze wód lądowych lub morskich mają szanse na wsparcie. Do wzięcia 9 mln euro z Funduszy Norweskich

Jak wpłynąć na wydajne i zrównoważone wykorzystanie zasobów wód i wybrzeży lub jak ograniczać zanieczyszczenie wód i ich otoczenia? Przedsiębiorcy, którzy mają pomysł na inwestycje, które odpowiedzą na te wyzwania, mogą starać się o dofinansowanie dzięki Funduszom Norweskim. Do 31 marca trwa nabór wniosków w konkursie organizowanym przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) „Innowacje w obszarze wód śródlądowych lub morskich - Blue Growth”. Kto ma szanse na zdobycie wsparcia dla swojej inwestycji?
03.03.2022

Statek zasilany przez krowy i świnie

Harvey Gulf International Marine, amerykański operator jednostek offshore, poinformował o wprowadzeniu nowego rodzaju zasilania na swoje statki – paliwem jest RLNG, które korzysta z produktów ubocznych przemysłowej hodowli trzody i bydła.
20.02.2022

Seminarium „Fit For 55. Szanse i zagrożenia dla transportu morskiego” – czy jesteśmy gotowi?

Niepokój związany z terminami, optymizm stoczni i firm technologicznych oraz mnóstwo możliwych wariantów do obrania – takie konkluzje można było wysnuć po pierwszym seminarium „Fit For 55. Szanse i zagrożenia dla transportu morskiego” zorganizowanym przez PRS w auli Uniwersytetu Morskiego w Gdyni 10 lutego.
14.02.2022

Chcą oczyścić Bałtyk z niewybuchów. W Trójmieście powstaje międzynarodowy ośrodek referencyjny, który wie z kim i jak to zrobić [WIDEO]

Inicjatorem powołania i rozwoju międzynarodowego ośrodka referencyjnego w zakresie zatopionej broni chemicznej z siedzibą w Trójmieście jest Międzynarodowe Centrum Bezpieczeństwa Chemicznego (ICCSS). W dyskusji o kształcie ośrodka udział wzięło 25 potencjalnych partnerów: przedstawicieli instytucji, biznesu, agend rządowych i nauki. Ośrodek ma szanse powstać z początkiem 2023 roku.
26.01.2022

Dlaczego rewolucja czystych technologii w żegludze nabiera tempa?

Zaledwie kilka tygodni temu, nastroje panujące podczas COP26 były prawdopodobnie pozytywne i pełne nadziei, a kluczowi gracze w branży żeglugowej wykazali bezprecedensową gotowość do zwiększenia wysiłków na rzecz dekarbonizacji. Jednakże fragmentacja przedstawiona na MEPC 77 ukazała nieco inny obraz sytuacji.
26.12.2021

Von der Leyen leciała 50 kilometrów odrzutowcem, to "ekologiczny grzech"

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, która intensywnie promuje ochronę klimatu, pokonała latem prywatnym odrzutowcem dystans zaledwie 50 kilometrów. Czas przelotu z Wiednia do pobliskiej Bratysławy wyniósł 19 minut. Taki lot na krótkich dystansach to "ekologiczny grzech".
05.11.2021

PGNiG: nie martwimy się o źródła dostaw gazu

PGNiG jest dobrze przygotowane na rok 2023, kiedy przestanie obowiązywać umowa z rosyjskim Gazpromem na dostawy gazu ziemnego. Dywersyfikacja źródeł dostaw, nowe odwierty na szelfie norweskim i flota czarterowanych gazowców zapewnią nam bezpieczeństwo energetyczne - mówił na XXX Forum Ekonomicznym w Karpaczu Paweł Majewski, prezes zarządu PGNiG.
10.09.2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.