Dania i Stany Zjednoczone wezwały Międzynarodową Organizację
Morską (IMO) do wyznaczenia bardziej ambitnych celów w zakresie
osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla (CO2) w sektorze żeglugi do
2050 roku.
Według premier Danii, Mette Frederiksen, która
uczestniczyła w odbywającym się w Glasgow szczycie klimatycznym COP26,
aby osiągnąć zerowy poziom emisji w żegludze do końca połowy obecnego
stulecia, należy połączyć wysiłki z sektorem prywatnym i podjąć
działania transgraniczne – donosi agencja Argus.
– Nie mamy jeszcze wszystkich odpowiedzi, ale wiemy, jak ważne jest wyznaczenie wiążących celów – powiedziała, wskazując na IMO.
Obecnie
Międzynarodowa Organizacja Morska jako cel wskazała ograniczenie do
2050 roku ogólnych emisji gazów cieplarnianych o 50 proc. oraz dwutlenku
węgla o 70 proc. w porównaniu z poziomem z 2008 roku. Zdaniem Johna
Kerry’ego, specjalnego wysłannika prezydenta USA ds. klimatu, pełna
dekarbonizacja sektora żeglugi jest możliwa, co pozwoli w znaczącym
sposób przybliżyć się do ograniczenia wzrostu średniej globalnej
temperatury do 1,5°C. Jednocześnie zwrócił uwagę, że jest to jednym z
obszarów, które "historycznie pozostały w tyle".
Moeller-Maersk przyłącza się do apelu
Do
apeli polityków przyłączył się jeden z gigantów żeglugowych
Moeller-Maersk. W opinii koncernu, IMO powinna zintensyfikować działania
w obszarze regulacji w sektorze żeglugi, przyznając, że dotychczas
paliwa zeroemisyjne nie były szeroko dostępne.
–
Zabezpieczyliśmy paliwo dla naszego pierwszego statku zeroemisyjnego,
który ma zostać dostarczony w 2023 roku. Bardzo ciężko pracujemy, aby
zabezpieczyć paliwo dla kolejnych dostaw w 2024 roku – powiedziała
Henriette Hallberg Thygesen, dyrektor generalny ds. floty i marek
strategicznych Moeller-Maersk.
Koncern zamówił dziewięć
kontenerowców na metanol, które mają być dostarczone między 2023, a 2024
rokiem. Statki będą wyposażone w silniki dwupaliwowe i będą mogły być
również zasilane konwencjonalnymi paliwami o niskiej zawartości siarki.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
"Puls Biznesu": co dziesiąte auto sprzedane w Ukrainie to elektryk
Ambitne cele redukcyjne dla ciężarówek i autobusów. Raport EFL o bezemisyjności transportu
Czy odkorkować nas może rynek transportu publicznego? Potrzebne jest nowoczesne myślenie i woda
2 kwietnia w Gdańsku zacznie kursować pierwszy autobus wodorowy
Ane Maersk na Morzu Śródziemnym. Największy statek zasilany metanolem prowadzi działalność
Hitachi Energy i BluVein przyspieszają elektryfikację flot ciężkich pojazdów górniczych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |