DHL i Shell połączyły siły, aby pilotażowo przetestować ciężarówki napędzane Bio-LNG.
Firmy oznajmiły, że LNG jest wytwarzany z odpadów rolniczych i generuje aż o 85 proc. mniej emisji do środowiska, w porównaniu do oleju napędowego.
– Branża logistyczna jest obecnie odpowiedzialna za 11 procent globalnej emisji dwutlenku węgla. Aby walczyć ze zmianami klimatu, sektor transportu potrzebuje prawdziwej dekarbonizacji – powiedział Uwe Brinks, prezes DHL Freight.
DHL i Shell podały, że Bio-LNG to skroplony gaz ziemny wytwarzany z biomasy pochodzącej ze zrównoważonej produkcji, a w ciągu pierwszych pięciu miesięcy prób udało się uniknąć emisji ponad 87 ton dwutlenku węgla.
Było to ponad 89 900 km przejechanych przez ciężarówkę z silnikiem diesla, co stanowi 85 proc. niższy poziom intensywności emisji dwutlenku węgla niż przy użyciu tradycyjnego silnika diesla.
Zyska środowisko i rolnicy
Bio-LNG pochodzi z odpadów rolniczych, a Shell zamierza zaoferować mieszankę całej swojej sieci w Holandii w przyszłym roku.
– Dla nas, w DHL Freight, zrównoważone rozwiązania paliwowe są kluczową dźwignią do zmiany mieszanki paliwowej i ostatecznego zmniejszenia emisji dwutlenku węgla we frachcie drogowym – dodał prezes Brinks.
Następnie w 2023 roku zbuduje zakład skraplający, który będzie produkował gaz na rynek niemiecki – przewiduje się, że gdyby zakład produkował 100 000 ton rocznie, zmniejszyłby emisję dwutlenku węgla w transporcie towarowym nawet o 1 milion ton.
– Pilotażowe wyniki wskazują, że Bio-LNG może już dziś zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, aby przyczynić się do redukcji emisji gazów cieplarnianych niezbędnych do osiągnięcia celów klimatycznych UE na rok 2030. To bardzo obiecująca i dobra wiadomość dla sektora – oznajmił Fabian Zeigler, dyrektor zarządzający Shell Germany.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Polska musi zwiększać liczbę i moc ładowarek do aut elektrycznych
SolarEdge przejmuje Wevo Energy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zamówił w Pesie dwa pociągi elektryczne
Drugi nabór wniosków w konkursie na zakup nisko- i zeroemisyjnych autobusów regionalnych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |