Firma Boskalis przekształci część floty swoich statków do obsługi
morskich farm wiatrowych w jednostki z napędem hybrydowym, wyposażając
je m.in. w systemy magazynowania energii.
Przebudowa, która wiąże się z koniecznością poniesienia znaczących inwestycji, pozwoli na zmniejszenie zużycie paliwa przez statki, a tym samym ograniczenie emisji dwutlenku węgla i tlenków azotu średnio o 20 procent. Hybrydowe systemy zapewniają możliwość zasilania i magazynowania energii podczas postoju statków w doku. Ponadto nowe napędy przyczynią się do cichszej i bardziej wydajnej pracy na morzu.
Modyfikacje
mają zostać wprowadzone na uniwersalnych statkach dźwigowych Bokalift 1
i Bokalift 2, dwóch statkach wsparcia budowlanego i dwóch statkach
wsparcia nurkowego, z których wszystkie mają możliwość dynamicznego
pozycjonowania DP2 (system dokładnego manewrowania statkiem). Prace nad
nowym napędem mają zostać zakończone w ciągu dwóch lat.
Boskalis stosuje już szereg rozwiązań na pokładach swoich statków. Zainstalował specjalne tablice rozdzielcze zwiększające efektywność wykorzystania paliwa oraz stosowanie biopaliw jako alternatywy dla paliw kopalnych. Wykorzystanie powyższych rozwiązań w należącej do firmy flocie pogłębiarek lejowych ssących ze smokiem wleczonym (TSHD) przyczyniło się do zmniejszenia intensywności emisji dwutlenku węgla o 20 proc. w porównaniu do 2011 roku.
Boskalis zobowiązał się do ograniczenia
emisji i do osiągnięcia neutralności klimatycznej w całej swojej
działalności na świecie w perspektywie do 2050 roku.
Redukcje emisji w żegludze są uzależnione od globalnej dostępności odpowiednich alternatyw dla paliw kopalnych. Z tego powodu, jako członek konsorcjum, Boskalis bierze udział w kompleksowym, wieloletnim programie badawczym, mającym na celu przyspieszenie wykorzystania metanolu jako paliwa alternatywnego w tym sektorze.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Polska musi zwiększać liczbę i moc ładowarek do aut elektrycznych
SolarEdge przejmuje Wevo Energy
Samorząd województwa kujawsko-pomorskiego zamówił w Pesie dwa pociągi elektryczne
Drugi nabór wniosków w konkursie na zakup nisko- i zeroemisyjnych autobusów regionalnych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |