Zakład w Halewood, wspierany przez rząd Wielkiej Brytanii, będzie miejscem produkcji elektrycznych zespołów napędowych dla europejskich pojazdów elektrycznych (EV) Forda.
Produkcja jednostek napędowych ma się zacząć w 2024 roku, przy czym każdego roku zakładana produkcja to 250 000 sztuk. Inwestycja jest wspierana przez rządowy fundusz Automotive Transformation Fund i pozwoli na ochronę miejsc pracy w fabryce Forda.
Ford jest jednym z największych brytyjskich eksporterów: eksportuje silniki i skrzynie biegów do ponad 15 krajów i generuje około 2,5 miliarda funtów rocznie.
– Jest to ważny krok, oznaczający pierwszą wewnętrzną inwestycję Forda w produkcję komponentów do pojazdów całkowicie elektrycznych w Europie – skomentował Stuart Rowley, prezes Forda w Europie. – Jeszcze bardziej wzmacnia to naszą zdolność do zapewnienia, że do 2030 roku 100 proc. pojazdów osobowych Forda w Europie będzie w pełni elektrycznych, a dwie trzecie sprzedaży pojazdów użytkowych będzie w pełni elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in.
I jak dodał prezes firma chce podziękować rządowi Wielkiej Brytanii za wsparcie dla tej ważnej inwestycji w Halewood, która potwierdza stałe zaangażowanie Forda w Wielkiej Brytanii i naszą pozycję jako wiodącego inwestora w przemyśle samochodowym i bazie technologicznej tego kraju.
– Decyzja Forda o budowie swoich pierwszych komponentów EV w Europie w zakładzie w Halewood jest kolejnym dowodem na to, że Wielka Brytania pozostaje jedną z najlepszych lokalizacji na świecie dla wysokiej jakości produkcji motoryzacyjnej. W tym wysoce konkurencyjnym, globalnym wyścigu o zabezpieczenie produkcji pojazdów elektrycznych naszym priorytetem jest zapewnienie Wielkiej Brytanii czerpania korzyści – powiedział sekretarz ds. biznesu, Kwasi Kwarteng MP.
– Inicjatywa, wsparta finansowaniem rządowym, jest ogromnym dowodem zaufania w gospodarkę Wielkiej Brytanii i nasze plany zwiększenia produkcji pojazdów elektrycznych. Zapewni to przyszłość dumnemu dziedzictwu przemysłowemu Halewood i zabezpieczy wysoko wykwalifikowane, dobrze płatne miejsca pracy w całym północno-zachodnim regionie na nadchodzące lata.
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Porty w zielonym korytarzu. Konieczność czy element walki konkurencyjnej?
Elektromobilność będzie napędzała światową gospodarkę w kolejnych dziesięcioleciach
Zeroemisyjny transport w Polsce się rozwija, ale wciąż zbyt wolno. Branża e-mobility apeluje do rządu o działania przyspieszające
Przejście na transport zeroemisyjny to nowe wyzwania dla polityk krajowych
ElectroMobility Poland zostanie właścicielem działki w Jaworznie pod budowę fabryki polskich aut elektrycznych
Metropolia analizuje realizację projektu dot. autobusów wodorowych w mniejszym zakresie
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 24187,00 $ | tona | -4,60% | 29 wrz |
Cynk | 2640,00 $ | tona | 3,17% | 29 wrz |
Aluminium | 2307,00 $ | tona | 3,41% | 29 wrz |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |