Jeden z największych globalnych dostawców elektrolitu stosowanego w bateriach litowo-jonowych, chiński Guotai-Huarong Poland, rozpoczyna produkcję masową. Przy założeniu pełnych mocy produkcyjnych zakładu na poziomie 40 tys. ton elektrolitu, firma zlokalizowana w Prusicach na Dolnym Śląsku będzie zasilała rocznie ok. 500 tys. baterii.
GTHR Poland to pierwsza w Europie inwestycja dwóch światowych liderów na rynku elektromobilności - działającego od przeszło 20 lat Zhangjiagang Guotai-Huarong New Chemical Materials Co., Ltd. oraz Jiangsu Ruitai New Energy Materials Co., Ltd. Wartość całej inwestycji, której budowę rozpoczęto w 2020 roku, to 66 mln dolarów.
„Dostrzegamy rosnącą rolę Polski w łańcuchu dostaw baterii litowo-jonowych. Dlatego właśnie tutaj zdecydowaliśmy się zbudować nasz pierwszy zakład w Europie. Ilość naszego surowca używana w jednej baterii samochodu osobowego to ok. 80 kg, co oznacza, że roczna wielkość produkcji naszej fabryki zasili ok. pół miliona samochodów. Inwestycja w Prusicach pozwoli nam umocnić pozycję jednego z wiodących globalnych dostawców elektrolitu i tworzyć dzięki temu zrównoważoną przyszłość. Jestem przekonany, że dzięki wysoce wyspecjalizowanemu zespołowi, który udało nam się zgromadzić na Dolnym Śląsku, będziemy dalej konsekwentnie realizować ambitne cele rozwojowe” - mówi Wang Yiming, prezes zarządu Guotai-Huarong (Poland).
Według danych dostarczonych przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych wartość sektora produkcji baterii litowo-jonowych w Polsce w ciągu ostatnich 6 lat wzrosła z 1 do ponad 38 mld zł, a same akumulatory litowo-jonowe stanowią ponad 2,4 proc. polskiego eksportu. Europa już dzisiaj odpowiada za 14 proc. światowych mocy produkcyjnych w tym obszarze, z czego 9 proc. to Polska i Węgry.
Proces produkcji elektrolitu polega na fizycznym mieszaniu rozpuszczalników organicznych z solami litu oraz niewielkimi ilościami dodatków pozostałych związków chemicznych. Dzieje się to w instalacji zamkniętej, w ścisłym reżimie technologicznym z zachowaniem atmosfery inertnej z wykorzystaniem najwyższej jakości i czystości surowców.
GTHR Poland dostarczy elektrolit między innymi do takich kontrahentów jak LGESWA Energy Solution Wrocław, CATL (Niemcy) czy FREYR Battery Norway. W zakładzie w Prusicach już dzisiaj pracuje ok. 120 pracowników.
Źródło informacji: GTHR
Energetyka, OZE
Gospodarka odpadami, Recykling
Ekologia, Ochrona środowiska
E-transport, E-logistyka, E-mobilność
EkoDom, EkoBudownictwo
EkoRolnictwo, BioŻywność
Prawo, Administracja, Konsulting
Nowe punkty ładowania aut elektrycznych na mapie Polski
Ekojazda z perspektywy zawodowego kierowcy – korzyści nie tylko dla środowiska
UE przekaże Polsce 467 mln zł na stacje ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych
PSPA to teraz PSNM - Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności
Wodorowy autobus Solaris zwycięzcą konkursu Polski Bus Roku 2023
Polska musi zwiększać liczbę i moc ładowarek do aut elektrycznych
Ropa brent | 83,76 $ | baryłka | 1,33% | 11:11 |
Cyna | 23110,00 $ | tona | 0,64% | 29 lis |
Cynk | 2507,00 $ | tona | -0,87% | 29 lis |
Aluminium | 2177,00 $ | tona | 0,60% | 29 lis |
Pallad | 1021,53 $ | uncja | -1,54% | 11:10 |
Platyna | 936,30 $ | uncja | -0,31% | 11:11 |
Srebro | 25,06 $ | uncja | 0,08% | 11:11 |
Złoto | 2038,40 $ | uncja | -0,33% | 11:11 |